Waarom gaat onze poes soms na gepoept te hebben met haar achterste over de vloer?

Onze poes van 6 maanden is meerdere malen ontwormt en ontvlooid met Stronghold+. Want je zou denken dat het vegen met haar achterste over de grond van wormpjes zou kunnen komen.
Ze deed is al vrij jong dus het komt ook niet van krolsheid o.i.d.

Heeft iemand hier ook ervaring mee (gehad)?

5 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Een kat heeft anaalklieren, die zij gebruiken voor geurafscheiding. Dit zijn twee zakjes, die zich vullen met een vloeistof en zich automatisch zouden moeten legen bij de stoelgang van de kat.
Maar soms gaat dit niet goed en raken deze zakjes verstopt. Hierdoor kan de kat een aantal symptomen vertonen, zoals het zelfs tot bloedens toe likken en bijten onder de staart. Maar ook het zogenaamde sleetjerijden is een mogelijke symptoom.
Het verstandigst is om met je jullie poes naar de dierenarts te gaan. Deze kan vaststellen of het inderdaad een probleem met de anaalklieren is. Hij/zij kan deze zakjes dan ook leegdrukken en informatie geven over wat je kunt doen over wat je nu het beste kunt doen.
5 jaar geleden
misslobe
5 jaar geleden
Heel helder antwoord. Ik ga zeker contact opnemen met de dierenarts, bedankt!,