Kan ik zelf een hol voor mijn eigen konijnen maken zonder dat ze hem dicht zullen gooien?

Hoi,
Mijn konijnen graven graag (zoals elk konijn dat graag doet), maar als zij zelf hun hol graven dan weet ik niet waar hun is en kan ik er zo door heen zakken, want het is niet diep (ongeveer 20 cm diep). Mijn vraag dus: ‘Kan ik een hol voor mijn eigen konijnen zonder dat ze hem dicht zullen gooien?’ Want ik zie dat veel konijnen die een hol hebben die ze niet goed vinden dicht gooien en ik wil natuurlijk niet veel moeite in iets steken wat ze toch dicht zullen gooien? Zo ja, waar kan ik het beste het hol van maken. Want ik kan geen ronde buis of iets degelijks voor ze kopen. Ik dacht eraan om een gang te graven en daar dan houten planken die ik nog heb liggen tegen de wanden aan te zetten en houten planken op te leggen en als laatste dan weer zand over het hout te gooien, want zo weet ik dan precies waar hun hol is en zal ik er niet op gaan staan. Maar als iemand een beter idee zou hebben is die ook altijd welkom. Weet iemand of ik een hol voor mijn konijnen kan graven zonder dat ze hem dicht zullen gooien en zo ja waar ik het beste hun hol dan van kan maken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.7K
Antoni
3 jaar geleden
Als je niets kan kopen, kan je misschien wel iets gratis krijgen? Daar bestaan ook websites voor! Gratisoptehalen.nl, gratisaftehalen.nl, enzovoort. Ik zou kiezen voor een betonnen buis. Die kunnen ze niet dicht gooien. Misschien heeft iemand iets over van een verbouwing en kan jij deze dingen gratis krijgen.

Antwoorden (1)

Als je zelf een konijnenhol wilt maken heb je blijkbaar ruimte genoeg voor je konijntjes. Ga daarom uit van een konijnenberg. Als je niet aan een betonnen buis of gres-buis kan komen maak je gebruik van wat trottoirtegels (30 x 30). Leg drie tegels vlak op de rond. Zet links en rechts drie tegels op de vloer recht overeind en dek dit af met drie tegels boven op. Maak de achterkant eventueel dicht met een extra tegel. Leg een zandberg over je tegelhol heen en maak eventueel de ingang iets kleiner met een plank met groot gat.
Ik heb dit zelf gemaakt voor mijn 4 cavia's en die waren er heel erg blij mee.