Welk ras is mijn kat?

Wij hebben deze jongelingen terug gevonden op een parking onder onze auto en vragen ons af welk ras deze zou kunnen zijn.

Dankjewel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wat een lieverdje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie geen foto ! heb je hem weggehaald ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een cutie!

Antwoorden (12)

Waarschijnlijk gewoon een zogenoemd vuilnisbakje.
Van alle rassen iets.
Het is niet goed te zien op de foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou een blauwe rus kunnen zijn, maar ook een franse korthaar, het blijft lastig te zien. Vaak kun je het ras ook herleiden van het gedrag van een kat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de beschrijving stond dat dit een wild kitten was, dus ik neem inderdaad aan dat ze met een wilde kat niet precies weten welk soort mij het lijkt wel verdacht veel hetzelfde als wat jullie hebben gevonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Must be related to a Russian Blue. Eyes, ears, nose and coat.
If...the eyes will turn to green. Lovely.
(Geschreven door mijn nichtje!)
Dit is ee Europese korthaar. Waarschijnlijk in combinatie net een Perzische vader. Volgens mij is het een mevrouw.
Als het heel jong is kan de kleur van de ogen nog veranderen. En dan kan je met 100% zekerheid zeggen wat het voor ras is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een Britse korthaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig te zien,hij zou nog langer haar kunnen krijgen dus kan nog alle kanten op :-) wel een heel mooi beestje !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het beestje op een parkeerplaats gevonden hebt, kan je er vanuit gaan dat het een rasloos katje is, oftewel een huis- tuin- en keukenkatje.
zelfs als een van de ouders wel een raskat zou zijn, dan gelden de nakomelingen, de kruisingen dus, als rasloos.
het is wel een mooi exemplaar!
Rieneke1
13 jaar geleden
Ik denk dat het een Karthuizer (Chartreux) is.
Die typische kleur vacht doet me dat vermoeden, ze noemen die kleur blauw hoewel me onduidelijk is waarom want het is m.i. eerder antraciet.
Blauw is ook typerend voor een Britste Korthaar maar als ik naar de foto kijk mis ik dat typische ronde van de kop van een Brit, ook de ogen zijn niet rond genoeg.
Omdat raskatten zelden vrij buiten rondlopen zal het wel een kruising zijn, ofwel vuilnisbak, maar deze kleurvariëteit zie je zelden tot nooit onder de reguliere Europese korthaar.
Misschien kan het karakter van de kat je nog meer vertellen over de herkomst, lees eens de karakterbeschrijving van de karthuizer en Britste korthaar, misschien herken je het een en ander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een lieverd!!!

het is idd een rasloos katje, maar het heeft wel een vrij bol snoetje. heb ooit eens kittens gehad van mijn pers kater met een HTK poes. ook kort haar maar een bollere snoet.

het kan ook een mix zijn van een ander ras met een bollere snoet, of het is gewoon een korthaar dat uit zal groeien tot een forse kater (als het een kater is in ieder geval)

ras, kruising, rasloos of niet, het is een lekker ding om te zien. de kleur noemen ze blauw of muisgrijs. de achtergrond van de kat maakt niet veel uit want je zal er toch plezier van hebben. juist omdat je het katje hebt gered is ie speciaal en daar heeft ie geen stamboom of geschiedenis voor nodig toch?
:)

veel plezier van je kitten!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ziet eruit als een Britse korthaar van ca 16-20 weken!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed dat je zon katje in huis neemt. Ik ben zelf metmijn ouders en broertje opvang gezin van dit soort gedumpte katjes. Het doet me goed te zien dat deze duidelijk een goed huisje heeft gevonden
Het katje heeft waarschijnlijk een hele mix van rassen in zich. De kleur is redelijk zeldzaam, dus wees er blij mee. De kleur wordt volgens mij gewoon blauw genoemd.
Maar 1 echt ras is het waarschijnlijk niet. Want waarom zou iemand een raskitten dumpen terwijl ze die ook voor veel geld kunnen verkopen.
Wel zie ik een beetje britse korthaar. Maar daar kom je waarschijnlijk nooit achter. Belangrijker is natuurlijk dat het een lief katje is. Hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt op mijn Puckie, die is ook aan komen lopen. Is een huistuinenkeukenkat, maar zit prachtig in zn vacht. Geloof dat ze 100% egaal van kleur moeten zijn om een raskat te zijn, Puck heeft een wit pluisje in zn hals.
Maar wat ga je met 'm doen? :-)