mag een hond likken aan een open wond?

mijn hondje rende over het asfalt achter en bal aan toen hij die bal had moest hij afremmen en daar door gleed hij met zijn kussentjes (die dingen aan de onderkant van zijn poot) en toen we thuis waren zagen we dat een stuk van die kussentjes afgeschuurd is mijn vraag is dus: mag hij er aan likken(doet hij de hel tijd) of moet er even een verbandje over heen of iets anders
je kan het vergelijken dat er een stuk van je hak afgesneden word denk ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Ja hij mag er wel aan likken. Sterker nog bals een hond aan jou windje likt heelt het eerder. Hij mag nu niet als een nuroot de hele dag eraan likken. Maar af en toe wel.
Niets erom doen schaafwondjes hebben lucht nodig om te Helen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Windje is wondje. Ben nog niet wakker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt wat baileyisme zegt .
je zal zien dat hij ook meer gaat drinken door dat likken
zorg dus voor vers water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet nooit je eigen wonden laten likken
als honden elkaars wonden likken is het niet erg http://www.janvalk.com/hondengedrag/misvattingen.html kijk even voor deze misvatting van jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat klopt niet. Iedereen kan wel alles zeggen. Maar de dierenarst zgt dat het goed is. Hij mag er allen niet de hele dag aan gaan lopen likken. Ik heb het net speciaal nog nagevraagd.

Andere antwoorden (4)

als je het niet vertrouwt, bel even met je dierenarts, als deze zegt dat het geen kwaad kan, dan weet je het tenminste van een professional.

Ikzelf zou zeggen, als het niet constant bloedt, dan kun je het nog even aankijken. Het likken is vooral om de wond schoon te houden (doen katten ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tong van een hond is heel erg schoon. Het bevat een soort antiseptische stoffen. In de natuur likt een hond altijd aan zijn wond om het schoon te houden, zodat het sneller geneest. Dus gewoon laten likken, hij weet precies wat hij moet doen.

Als je zelf een wondje of eczeem hebt, kun je het ook door een hond laten likken, het geneest echt veel sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond mag zijn eigen wonden schoonhouden door eraan te likken. Laat hem echter nooit aan jouw wonden likken, omdat een hondenbek altijd vol zit met bacteriën. Als je door een hond bent gebeten, bijvoorbeeld, moet je naar de huisarts voor een tetanusprik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een hond mag rustig aan zijn wonden likken.