Komen in de dierenwereld , van mug tot olifant, ook verschillende bloedgroepen voor?

En kunnen b.v. vleermuizen bloed krijgen van een walvis?

3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ja, ook bij dieren heb je verschillende bloedgroepen, soms zelfs veel meer dan bij de mens.
En nee, je kunt niet het bloed van het ene dier bij een ander dier gebruiken.
Bloed is, als geheel gezien, ook een orgaan: lichaamsdeel dat onmisbaar is om in leven te blijven. Dat is voor elk dier heel specifiek, en zelfs binnen een soort niet zomaar uit te wisselen als de bloedgroepen verschillen. Zie voor een interessant artikel de link.