kan ik 2 kittens van 11 weken oud 1 nachtje alleen laten?

ik heb sinds 3 weken 2 kittens in huis van nu 11 weken maar had helaas al een nachtje weg gepland kan ik ze 1 nacht alleen laten als er allebij de dagen wel iemand langs komt om ze even aandacht te geven of moet ik kijken of er iemand in mijn huis kan overnachten?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Het is heel jammer dat je de kittens veel te vroeg bij hun moeder hebt weggehaald, minstens tot 13 weken in het nest laten was veel beter geweest. De diertjes hebben in deze periode nog zoveel te leren van moeder en nestgenootjes. Ben wel heel blij dat je er 2 hebt opgenomen, zodat ze steun aan elkaar hebben.
Zulke piepjonge kittens zijn ondernemend en kan je beter geen 2 dagen alleen laten.
Is er in je omgeving niemand die ze te logeren wil hebben? Wellicht kunnen ze nog even terecht bij hun moeder? Ik zou echt proberen een andere oplossing te zoeken.
Edit: als er de mogelijkheid is dat er iemand even in jouw huis trekt is dat natuurlijk ideaal.
Toegevoegd op 11 juni 2020 05:11: tekst
Rieneke1