Een kat terroriseert de buurt. Wat moet ik doen?

De kat valt iedereen en alles aan wat langs zijn straat loopt. Hij is niet van mij en met de baasjes valt niet te praten. Ik ben gisteravond samen met mijn hond zelf aangevallen door deze kat deze heb ik toen weggejaagd door te schreeuwen. Het is geen optie om niet meer langs de straat te lopen want het is daar een hondenlosloopgebied

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Weet u zeker dat het om een kat gaat. Want aangevallen worden door een kat terwijl u met een hond loopt, is wel een heel vreemd verhaal.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee hoor, ik liep met mijn herder/lab kruising aan de lijn en wij werden aangevallen door een grote kater.
Gebeurde midden op de dag, klaarlichte dag dus, hond voor niemand bang ging op de vlucht!
Is een keer gebeurd, wij hebben de kat nooit meer gezien, althans samen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een hond die aan de lijn zat ging op de vlucht?
Je hebt de kat niet meer gezien, dus ... kat ging op de vlucht met de nevercomebackline.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
No no, aangelijnde hond ging op de vlucht... met mij er achteraan rennend, min of meer op sleeptouw dus :) Ter verdediging ik wist niet wat me overkwam, hond was nooit bang en ik was ca.12 jaar! (en ook nooit bang), maar ook geen ervaring met katten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik bedoel, iets wat een harde knal maakt, bijvoorbeeld.

Antwoorden (2)

Volgende keer bij het uitlaten supersoaker of plantenspuit meenemen en het beest de volle laag geven. Dan los je niet het probleem in het algemeen op maar wel jouw probleem. Er zijn ook vrij kleine waterpistolen waar je een flinke straal water mee kunt spuiten. Dat schrikt hem wel af
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat een rare gedachte om dit zo op te lossen!
Dit mag je misschien dromen, maar breng nou niemand op rare ideeën @Ikvraaghetjullie, anders had je het ook niet hoeven vragen. Plantenspuit / waterpistool is hier een goed idee, hoop dat het succes heeft.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben bang dat het idee met de plantenspuit het alleen maar erger gaat maken plus ik zoek een oplossing voor de hele buurt
ronron1212
6 jaar geleden
@waterspuiten help prima bij katten dood meppen is verboden en ook geen oplossing voor de buurt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ikvraaghetjullie, Het is normaler dat u samen met de hele buurt een oplossing zoekt, dan in uw eentje een oplossing voor de hele buurt.
U mag trouwens niet eens met een honkbalknuppel over straat als u geen lid bent van een honkbalclub en er geen aanwijzingen zijn dat u gaat honkballen. Om over het in het bezit hebben van een honkbalknuppel nog maar niet te spreken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja ik zeg dat het op dat moment van woede, mijn eerste idee was niet mijn plan. Volgende keer wat beter lezen
ItisILeClerc
6 jaar geleden
Neem een hond mee.
ronron1212
6 jaar geleden
@ItisLeClerc dit staat in de vraag
Ik ben gisteravond samen met mijn hond zelf aangevallen door deze kat deze heb ik toen weggejaagd door te schreeuwen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ikvraaghetjullie, ik kan heel goed lezen, ik kan zelfs tussen de regels door lezen.
Plannen die uitgevoerd worden beginnen altijd met een idee. Uw idee is al niet in orde. Uw woede is buitenproportioneel.
Waterspuitje en weg is de kat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+plus de supersoaker, ook prima voor als men onderweg zelf dorst krijgt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+vergat ik eerder , (plantenspuit of) waterpistool goed idee.
Ga gewoon niet meer met je hond daarlangs en de zaak is opgelost. Je schrijft dat dat geen optie is want dat het daar een "hondenlosloopgebied "is. Nou, van een hondenlosloopgebied op zulk een plaats heb ik nog nooit gehoord. Natuurlijk verdedigt die kat haat territorium. Dat van het waterpistool is ook prima, maar dan bediend door mensen die de honden er mee afschrikken.