Hoe snel geneest een open botje in een poezestaart?

Ik heb een half wilde zwerfpoes die bij mij komt om te eten en verder gewoon buiten leeft. Een poosje geleden kwam ze met een bebloede staartpunt. Ik kon zien dat er een heel stuk vel was en zag ook een bot. Ik kon haar niet naar een dierenarts brengen want ze is af en toe nog tamelijk wild. Ze bleef het zelf schoonmaken en gisteren zag ik dat het vel wat er los bijhangt, weg was en nu kon ik duidelijk een staart botje zien die ze ook schoon houdt. Mijn vraag is.... wat gaat er nu met dit botje gebeuren want met al dat gelik blijft het rauw! Zitten hier dan geen zenuwen meer en heeft ze pijn en groeit het vanzelf dicht? Ik voel me zo machteloos dat ik niks voor haar kan doen... hoop op een positief antwoord.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Je kan wel degelijk iets doen, en een vangkooi zien te regelen (vraag advies waar die te bekomen bij je plaatselijke dierenambulance, dierenbescherming of asiel). Deze kat heeft behandeling nodig. Niet alleen omdat het nu al heel pijnlijk is, maar ook omdat het kan gaan ontsteken met alle gevolgen van dien. Het is echt van belang hierin actie te ondernemen. Succes!
Rieneke1
3 jaar geleden
het ziet er erg pijnlijk uit voor deze kat. Als ik jou was dan zou ik de dierenbescherming bellen en vragen wat je kan doen. Zolang ze nog rondloopt met die staart zou ik probeeren haar in huis te houden. Ook zou ik dierenpijnstillers geven en kijken of ze nog ergens anders verwondingen heeft.