Waarom springt een hond tegen mensen op?

Is dit nieuwsgierigheid, aandacht vragen, teken dat een hond je aardig vindt haha?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Honden springen over het algemeen op om de aandacht van mensen te krijgen. Ofwel gaat de persoon waar de hond tegenop springt iets doen, ofwel gaat de eigenaar juist veel aandacht geven door te proberen de hond te laten stoppen.

Daarom: stop met aandacht geven. Loop gewoon bij de hond weg wanneer hij tegen je opspringt, ga desnoods de kamer uit. Geef geen aandacht, dus praat niet, kijk niet en raak hem zeker niet aan.

Wanneer de hond tegen andere mensen opspringt kan je hem best een lijn aandoen op voorhand. Bij de eerste poging tot springen loop jij als baas weg met de lijn in je hand, negeer de hond totaal. Dus feitelijk moet je doen alsof je alleen een lijn vast hebt en je niet weet dat er een hond aan vast hangt.
Kom na 20 seconden terug in de kamer en loop terug weg met de lijn en hond wanneer hij het terug probeert. Pas wanneer hij niet meer probeert op te springen blijf je in de kamer bij het bezoek met de hond.

Dit zal je vele keren moeten herhalen eer de hond echt door heeft dat springen niets oplevert, maar op vier poten staan wel. Hij mag dan immers bij het bezoek blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar.