Heeft een duitse herder veel vachtverzorging nodig?

En kunnen ze 1 dag alleen thuis blijven?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Een hond moet zijn behoefte doen dat kan hij niet een hele dag ophouden dat kan jij ook niet.
Pieterke
3 jaar geleden
Naar mijn mening moet je niet aan een hond beginnen als je niet elke dag voor het dier kunt zorgen en geen goede vervanging voor de zorg hebt.

Antwoorden (3)

Een Duitse Herder is een werkhond, en heeft alleen een regelmatige borstelbeurt nodig. Een hele dag alleen zijn, is voor geen enkele hond fijn, honden zijn roedeldieren en hebben dus anderen nodig en kan jij de hele dag je behoefte ophouden? Geen plaspauze enz. En voordat een hond enkele uren alleen thuis kan zijn, dan ben je als je een puppy kiest wel enkele maanden verder. Je moet je dus eerst afvragen: wat heeft een hond nodig en kan je voorzien in zijn behoefte. Welzijn van een dier moet boven alles gaan.
jodyenboyke
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oke danku!
ja,toch wel:
Vanwege de dichte bovenvacht en de zachte ondervacht is het belangrijk je Duitse herder vaak te borstelen om het verharen tegen te gaan. Meestal is om de paar dagen wel genoeg. Er zijn verschillende kammen en borstels verkrijgbaar, dus zoek goed uit welke het beste bij dit ras en de lengte van de vacht passen.
Een paar keer per jaar zal jouw Duitse herder echt gaan verharen. In deze periode, die meestal zo’n 1-2 weken duurt, moet je wat vaker borstelen en stofzuigen. We wensen je veel succes!
Een keer per maand een wasbeurt is meer dan genoeg. Bij te vaak wassen kan de huid droog en geïrriteerd raken.
Controleer een keer per maand de nagels van je hond. Vaak slijten ze vanzelf af, maar als ze te lang zijn heeft je hond er last van en moeten ze worden geknipt of gevijld.
Denk ook aan de oren. De oren van je herder moeten wekelijks worden schoongemaakt met oordruppels (nooit met water!) en worden gecontroleerd op infecties.
Toegevoegd op 04 mei 2020 12:32: tekst
fremar
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
@fremar en het antwoord op het de hele dag alleen thuis blijven dan?
Je hebt verschillende herdershonden, de gewone Duitse herder en de langharige of oud Duitse variant.
Buiten dat zoals al eerder aangegeven zijn het werkhonden, ze moeten lichamelijk bezig kunnen zijn maar ook geestelijk. Het zijn ook slimme honden, dus een dergelijke hond een hele dag alleen laten is een kwelling voor die hond. Voor iedere hond vind ik maar dat terzijde