Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je Bolfo Gold hebt aangeraakt?

Ik heb na 3-4 uur het toedienen van een piepetje van Bolfo Gold mijn kat aangeraakt. Mijn kat rook naar het middel. Ik raakte in paniek. ik heb hem met een spons en katten shampoo gewassen. Vervolgens heb ik hem naar douche genomen, twee keer met zeep gewassen en met water uitgespoeld. Hij heeft zich daarna lang zitten likken, zijn hand doekje en de platte waar hij op lag ruikt nog steeds naar het geur van het piepetje. Ik ben erg van slag. Er wordt ontraden om na het toedienen van het piepetje het kan aan te raken. Toch? Is dit gevaarlijk? Wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
3 jaar geleden
Arme kat...ga voortaan naar de dierenarts voor een goed middel, en panikeer niet zo snel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hebt alles gedaan wat je kon doen, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Belangrijkste is zelf altijd heel goed je handen te wassen. De Bolfodruppels breng je tussen de haren aan direct o de huid en die huid neemt dat dan op. Dat kan een uurtje duren. Je poes wassen daarna was echt overbodig, want dan verwijder je de druppels weer.
Volgende keer gewoon enkele druppels direct op de huid aanbrengen. Met het pipettje eventueel een klein beetje uitwrijven (dus NIET met je vingers) en dan de huid laten drogen.
Maak je dus niet druk. Kan zo echt geen kwaad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
geen paniek,Het is geen gezond spul, maar het is berekend op het gemiddeld gewicht van een kat zodat het geen schade aan de kat doet. Jij bent veel zwaarder dan die kat, dus doet het jou nog minder kwaad.
Maar eerst opbrengen en dan weer afwassen is niet zo slim, dan helpt het niet goed
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding