Hoe kan ik kind en hond het beste begeleiden?

Wij hebben sinds afgelopen zondag een pup van 8 weken in huis,een kruizing boeren fox/jack russel. een geweldig beestje, ook hebben wij een dochter van 5 die bang is voor hem.. we weten ook niet waar het vandaan komt, ze vind hem wel lief, samen knuffelen vind ze geweldig! maar op het moment dat hij tegen haar opspringt omdat hij aandacht wilt wil spelen enz wordt ze bang en vlucht ze naar de bank..
ze gaan binnenkort wel samen op puppycursus,
en dan hoop ik dat ze wat minder angstig word, maar hoe kan ik het op dit moment het beste aan pakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

als ze er er al mee knuffelt heb je de helft al gewonnen. je moet hem het commando laag nu al gaan leren, en telkens als hij tegen je dochtertje wil opspringen hem vastpakken en hem naar op vier poten zetten en het commando laag geven. en erop blijven hameren en herhalen. als je goed konsekwent bent, zal hij/zij het snel doorhebben.succes

Een hond is een beest die in een groep leeft. In een groep is een leider. U zou de hond moeten corrigeren op het gedrag wat ze vertoont naar uw kind toe. Laten zien dat u de leider bent en dat uw kind daarna komt. De hond moet de plek in uw "roedel" accepteren. Dit kunt u doen door bijvoorbeeld een "sissend" geluid te maken of "HEY" te roepen en uw hond een "duwtje" geven of uw honds hoofd de andere kant op te laten kijken. Tekenen van speels gedrag is kwispelen van de staart, oren recht omhoog en een gefocust blik. Als uw hond niet gecorrigeerd wordt kan de hond het gevoel krijgen dat de hond de baas is over uw kind. Wat kan leiden tot agressief gedrag. Natuurlijk kan de hond ook speels gedrag vertonen zonder uw dochter bang te maken maar dat is onderdanig speels gedrag, de hond ziet in dat uw dochter de baas over haar is en zal daarom niet tegen haar opspringen of opdringerig overkomen, maar juist bedelend overkomen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100