Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ruzie tussen katten, hoe kan ik dat verhelpen?

Ik heb al enkele jaren een poes & een kater (broer&zus) beiden gecastreerd / gesteriliseerd. Ze kwamen altijd goed overeen tot de kater enkele weken verdween & gewond terug kwam (volledig herstellen zal niet meer gebeuren). Sindsdien is de poes heel vijandig, ze staart hem constant tot hij weggaat & soms klauwen ze wel eens (niet extreem). Nu durft de kater amper nog naar mij te komen als zij in de buurt is. Soms liggen ze wel op hetzelfde bed, maar dichter dan dat nooit. Iemand tips om de band misschien te herstellen? Scheiden zou moeilijk gaan & mis het om ze allebei bij me te hebben.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het beste wat je kan doen is ze onmiddellijk scheiden van elkaar: geef iedere kat een eigen gedeelte waar ze geen contact met elkaar kunnen hebben, en laat ze volledig tot rust komen. Neem hier je tijd voor, zoiets kan weken tot maanden duren. Laat ze dan stapje voor stapje opnieuw aan elkaar wennen. Voor een stappenplan google je op langzame introductie/ herintroductie kat. Overhaasten is opnieuw beginnen. Succes!
Even voor je opgezocht: http://blog.lekkerinjevacht.com/katten-aan-elkaar-laten-wennen/
(Lees meer...)
Toegevoegd op 16 april 2020 06:18: tekst
Rieneke1
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding