Hoe lang kan je twee katten alleen laten?

Ik heb twee lieve katjes, maar doordat de situatie is veranderd moet ik +/- om het weekend weg. Ik ben dan van vrijdagavond tot zondagavond weg. Zaterdag komt iemand langs om te kijken hoe het gaat met de katjes en voer te geven. Er staat sowieso extra voer en genoeg water (waterfontein). Ze kunnen vanwege omstandigheden niet naar buiten en zijn dus binnenkatten, met twee kattenbakken en meerdere kamers waar ze kunnen komen. Er ligt speelgoed en er zijn krabpalen. Is dit iets wat moet kunnen met twee katten en dan heb ik het vooral over hun gemoedstoestand? Ik weet dat het per kat verschilt, maar ik wil het in het algemeen weten. Ik maak me altijd zorgen...
Het zijn trouwens twee Europese kortharen, voor als dat ertoe doet

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Het is zoals het is, en op zaterdag komt er iemand kijken of alles in orde is. Dit zou moeten volstaan, zeker als de katten het goed met elkaar kunnen vinden. Je zou ze als je weg bent wel wat afleiding kunnen bezorgen door een voerpuzzel met wat snoepjes neer te zetten (gewoon een simpele die je zelf maakt, bijvoorbeeld van wc-rollen of een lege tissuedoos). Je kan ook wat snoepjes verstoppen. Ook leuk is ze iets nieuws te geven om te onderzoeken, een kartonnen doos of een paar speeltjes met playspray (catnip) of valeriaantictuur. En geef aandacht aan ze als je weer thuis bent, speel even met ze bijvoorbeeld. Op deze manier komen ze het weekend prima door.
Toegevoegd op 31 maart 2020 21:28: tekst
Rieneke1