Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mijn schuld dat de cavia dood is?

Ik verzorg de cavia’s en poes van de buren. Ze zijn gisterochtend op vakantie gegaan en ik ben vanavond rond 18.30 naar ze toe gegaan om ze te verzorgen. 1 cavia lag op z’n zij te piepen en ik ben direct naar de dierenarts gereden maar het was al te laat. Zelf geloof ik dat het een verstopping is geweest. Kan zo’n verstopping al binnen 2 dagen ontstaan of is dat al langer aan de gang? Ik voel me zo schuldig maar had afgesproken vandaag te gaan. Nu denk ik was ik gisteren of vanochtend maar gegaan dan had hij wellicht nog geleefd..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
Pieterke
4 jaar geleden
Nee, het is niet jouw schuld. Jij hebt je aan de afspraak gehouden en bovendien je verantwoordelijkheid genomen door direct naar de dierenarts te gaan. Je kunt niet constant aanwezig zijn en dat kunnen de baasjes zelf ook niet. Het had hen dus ook kunnen overkomen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Begrijpelijk dat jij je schuldig voelt @Fonzo1 maar je hebt de dieren verzorgd volgens afspraak. Neem het niet te persoonlijk hoe moeilijk dat ook is.
Ook pas na de vakantie aan de buren vertellen en onthoud goed wat de dierenarts gezegd heeft. De buren kunnen de DA zelf ook nog bellen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hartelijk dank voor de reacties. Ben er slecht van en ga zo nieuwe poging doen te gaan slapen. Heel aardig van jullie!
paulus811
4 jaar geleden
Ik ga je niet de schuld geven, maar ik zou in jou geval wel in de ochtend zijn gaan kijken. Nu heeft de cavia bijna 2 dagen zonder vers water en groenvoer gezeten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Paulus, ja je hebt gelijk, ik had eerder moeten gaan

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)