Hoeveel kost een maltezer of een havanezer per maand?

Hallo, ik overweeg om een havanezer of een malterzer te kopen en ik vroeg mij af hoeveel geld per maand en per jaar kwijt ben. Ik heb hier verder nog niet specifiek iets op intenet gevonden alleen hoeveel je in het algemeen krijt bent per maand en per jaar ongeveer tussen de 800 en de 1000 euro per jaar maar vroeg mij ook af of dit misschien goedkoper kan uitpakken omdat het schijnt dat kleine rassen goedkoper zijn dan grotere.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Moeilijk te zeggen, het hangt er van af hoe gezond jouw hondje blijkt te zijn.
Er vanuit gaande dat je een gezonde hond hebt, dan zit je met dat formaat hond ongeveer aan € 10,- per maand aan voer (brokjes). Doe daar nog voor ongeveer een euro hondensnoepgoed bij, en voor een paar euro's aan speeltjes. Verder heb je de jaarlijks dierenartsen rekening voor ontwormen, ont-vlooien etc. dat is voor zo'n €75,-.
Als je er dan nog twee of drie keer per jaar naar de dierenarts moet, omdat hij/zij iets verkeerds gegeten heeft, dan is dat op jaarbasis ook nog zo'n €100,-.
Heb je echte de pech dat jouw hondje één of andere chronische aandoening blijkt te hebben, dan zou je best wel aan die €800,- tot €1000,- kunnen komen.
Wil je een ziektekostenverzekering voor jouw hondje afsluiten, dan kost die gemiddeld een klein €50,- per maand, maar dan vallen kosten tegen chronische aandoeningen weg.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!!!
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Inderdaad - de dierenarts is duur en daarvoor maakt het formaat niet uit.
Wat ook duur kan zijn, is vakantie opvang (kennel) of extra kosten voor een hondvriendelijke vakantiebestemming.
Vergeet verder de kosten van trimmen/knippen niet - dat kan bij sommige honden ook een serieuze kostenpost zijn.
Verder is het ook een beetje wat je er zelf van maakt. Koop je goedkope hondenkoekjes van de supermarkt of dure van de dierenspeciaalzaak? Zaken als speeltjes, riemen, dekjes en hondenmanden kun je in elke prijsklasse krijgen...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oké, dank je wel! Hier heb ik zeker wat aan
Ivana
3 jaar geleden
Ik zie hier nergens de hondenbelasting vermeld. In mijn gemeente is dat 100 euro per jaar.
Je kunt op van alles beknibbelen. Op halsbandje, speelgoed (kan je ook simpel houden), nagels zelf knippen, niet al die onzin aanschaffen, zoals regenjasjes enz.
Maar beknibbel nooit op voer en zaken die er echt toe doen!!
paulus811
3 jaar geleden
Met Ivana eens, hondenbelasting kan er flink inhakken. Geen slecht antwoord, maar met 50 euro per maand voor verzekering van een havanezer zit je wel heeeeeeel erg ruim. Op de site van Aegon kwam ik op 12,60 per maand voor dit ras. En het maakt niet zoveel uit hoeveel je 'in het algemeen' kwijt bent, als je een huisdier neemt moet je het ook kunnen betalen als het een keer enorm tegenvalt. Operaties die 2 a 3000 euro kosten zijn geen uitzondering.