Waarom rennen honden achter stokken aan?

Dat moet toch iets van instinct zijn maar waarvoor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Wat denk je van gewoon jachtinstinct
13 jaar geleden
dat moet je de een hond wel aanleren!
als je het je hond niet leert kan je blijven gooien tot je een ons weegt hij gaat het niet halen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom gooien mensen in de eerste plaats met stokken?

Het is inderdaad jachtinstinct. Het achtervolgen van een bewegend voorwerp, het grijpen ervan en het ermee rondlopen geeft een gevoel van triomf, ze hebben iets bereikt, iets "gevangen".

Verder is het voor veel honden ook een vorm van spel. Wanneer ze samen spelen en één hond heeft iets in zijn bek dan daagt deze vaak de andere hond uit om het af te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doet lang niet iedere hond zo maar uit zich zelf. Je zult het hem/haar moeten leren,waarna het dier er zelf plezier in krijgt en ook z'n baasje wil plezieren.