Wat kost gemiddeld een huisdier per maand?

ik wil in de toekomst een huisdier maar vraag me af wat kost het per maand?

Toegevoegd na 39 minuten:
even dan voor de duidelijkheid
een middelgrote hond

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

je kunt het zo duur maken als je wilt, geef je m Aldi brokken of biefstuk. Maar met 50 euro per maand kom je een heel eind. Bij een bezoek aan de dierenarts loopt dat bedrag behoorlijk op die maand, zorg dat je het op zo'n moment wel kunt betalen (reserveer ervoor als je denk het niet te hebben wanneer je het nodig hebt)

Reken op:

voer
snacks
dierenarts (ongevallen, controles en inentingen)
extra kosten bij vakanties. Gaat ie mee dan kost dat geld, gaat ie naar opvang dan kost dat ook
hondenbelasting
speeltjes
hondenkapper (afhankelijk van het ras)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het maakt natuurlijk veel uit of je een deense dog of een lutkikkertje hebt. Als je een goudvis of een wafdelende tak ook onder de huisdieren schaart is dat minimaal. Laten we zeggen,dat een gemideeld huisdier ongeveer 50 euro per maand kost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahahahaha wafdelende tak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar hebben al meer pinguins zich op verkeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa,lief zijn we,hè?
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van welk huisdier je bedoelt. Een Geelgerand Watertorretje kost weinig....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag kunnen we niet beantwoorden!
wil je een goudvis..of een afrikaanse olifant?
Daar zit namelijk best wel een verschil in;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zu voor de indische gaan, beter in omgang en is kleiner dus eet minder.
Dat is heel verschillend. Zowel de aanschaf, verzorging en ziektekosten verschillen per dier.

Op deze site kun je van de meest gebruikelijke huisdieren bekijken wat ze ongeveer kosten.

http://www.uithuis.nl/

Toegevoegd na 41 seconden:
Onder het kopje; 'informatief' en dan huisdieren klikken.

Toegevoegd na 52 minuten:
Een middelgrote hond (afhankelijk welk voeding je geeft en of hij lang gezond blijft) kost ongeveer 45 euro per maand. Daar zit dierenartskosten, entingen enz. bij in.

Maar ja een hond waar je mee aan het dokteren gaat, zal kostbaar worden. Reken maar tussen de 50 en 100 euro p.m., dan zit je safe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weeg eerst uw huisdier

reken dan op de calculator de volgende som uit waar x dus het gewicht is en y de geschatte uitkomst

(x+1) * (x+y ) / pi

heeft u nu het getal y uitgerekend ga dan naar de site van uw gewenste supermarkt

daar kijkt u dan bij de prijs van een kilo hondevoer ( standaard geschikt voor elk huisdier ) en voila u kunt dit bedrag simpel omrekenen maal 52 weken en u heeft u jaarbedrag die u kwijt bent....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een huisdier per maand kost is moeilijk te zeggen ,
omdat je niet aangeeft wat voor een huisdier.
Maar denk wel goed na over de dierenarts kosten, en ik
kan je zeggen dat de dierenarts heel erg duur is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan wil je die hond het beste merkvoer geven, of gewoon goedkope brokken. Is het een hele gezonde hond? Kom je goed weg dat scheelt in dierenarts kosten. Vergeet niet dat je voor een hond belasting moet betalen!Wil je hem een haute couture band omdoen en in een gelijke mond leggen of 1 van de boerenbond. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt namelijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel lastig met huisdieren, Je kunt wel uitrekenen wat je aan voer kwijt bent, maar er kan heel veel gebeuren met dieren waardoor kosten heel hoog kunnrn oplopen als het dier ziek wordt of schade aanricht aan derden. Houd daar dyus ook rekening mee.\
Een middelgrote hond kun je als voor zo`n 40 euro per maand goed onderhouden. Spaar er nog een 10 bij voor onverwachte zaken en je hebt een mooi bedrag.