Kunnen 2 vrouwelijke konijnen seks hebben?

Hallo, ik heb 2 vrouwelijke konijnen (een grijze en een bruine) de grijze zit heel de tijd achter de bruine aan om haar te berijden, maar de bruine wilt dit niet... ze vlucht altijd... wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.4K
Pieterke
4 jaar geleden
Ook in de dierenwereld komt homoseksualiteit voor dus ja 2 vrouwelijke konijnen kunnen seksuele gevoelens voor elkaar hebben en op hun manier seks bedrijven.
Als het ene konijn niet wil zet ze dan apart. Wellicht kun je ze t.z.t.wel weer bij elkaar zetten.

Antwoorden (1)

Vaak heeft het 'rijgedrag' van konijnen ook te maken met dominantie.
Een vrouwtje dat die beweging maakt op een ander konijn doet dit niet om seks maar om te tonen dat ze de baas is.

Ik hoorde al van mensen dat hun onderste konijn hierdoor zo gestresst raakte dat het volgens hen daarvan gestorven is.
Genoeg ruimte hebben, veel verstopplekjes aanbieden of desnoods ruimte voor haar prive zijn dan wel handig.

Hoewel het niet seksueel is, is het wel vaak hormonaal. En zou het helpen dat je ze laat stereliseren.
Een echt antwoord op je vraag echter.
Als bij mensen zowel vrouwen en mannen op dezelfde sekse kunnen vallen, bij zwanen, bij duiven, bij honden,... dan kan dat ook wel bij konijnen. .
Toegevoegd op 11 januari 2020 16:22: tekst