Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn poes blaast naar haar sinds broer een hele nacht buiten is geweest. Kan ik daar iets aan doen?

het is de eerste keer dat één van onze katten (de kater) echt een hele nacht alleen is buiten geweest. Sindsdien blaast onze kattin (zijn zus) elke keer als ze mekaar tegenkomen. Is na een dierenartsbezoek ook al es gebeurd, maar dat duurde maar even, en nu is dat echt al twee volledige dagen aan de gang, terwijl ze al 5 jaar perfect samenleven. de kater snapt er niks van...

En dan soms zie ik ze naast mekaar eten, geen probleem, maar dan als ze gedaan hebben, begint het blazen weer.

Ik begrijp niet waar dit aan ligt. De buitengeur kan het toch echt niet zijn, die moet al lang weg zijn...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Ivana
12 jaar geleden
Je kater ruikt naar 'vreemde kat'. Dat is waarom de ander blaast. Datzelfde heb je als een van je dieren naar de dierenarts is geweest en de ander niet. Nieuwe vreemde geuren maken het poesje onzeker en het gaat zich verdedigen. Rieneke heeft hieronder de oplossing gegeven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

pak een lapje, en wrijf je katten daar afwisselend mee.
feliway kan helpen je poes een veilig gevoel te geven.
en afleiding helpt; doe een extra spelletje, geef ze een bijzonder lekker hapje, een lekkere aaibeurt.
succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ 1 van mijn katten is ook dagenlang aan het blazen als een van de anderen naar de DA geweest is... goede tips hierboven...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding