Hoe moet je een paard masseren?

Hey,
Ik heb een verzorgpaardje van 18 jaartjes jong. Ze is heel lang niet meer bereden en nu is ze nogal stijf. Dus hoe masseer je een paard? Alvast bedankt!

♥xxx♥

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
11 jaar geleden
amber, google eens op tellington ttouch paarden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat moet je heel zeker weten HOE EN WAAR TE MASSEREN goed informeren: prima!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nek masseren zoals paarden dat bij elkaar doen kan maar je moet heel erg oppassen met de rug. Ik zou het risico niet nemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt een heel leuk boek bij de bieb lenen van Linda Tellington-Jones,en anders bestellen bij de boekhandel.Lees dat eerst eens rustig en probeer dat voorzichtig uit. Loop niet gelijk te hard van stapel,een paard is heel gevoelig;bedenk dat ze een vlieg kunnen voelen lopen,als je dat in het achterhoofd houd,zul je nooit te hardhandig zijn.En geef haar bewegingsvrijheid in de wei,een paardje moet op zijn tijd kunnen galopperen en lekker uitbokken,altijd in een stal staan is onnatuurlijk.

Het beste antwoord

Dit moet je absoluut NIET zelf gaan proberen en via internet leren, daar kun je heel veel schade mee aanrichten....

Het beste kun je een paardenosteopaat inhuren, maar aangezien het je verzorgpaard is moet je dit natuurlijk met de eigenaar overleggen want die gaat er over.
De osteopaat zal het hele lichaam van het paard nagaan om te zien waar de stijfheid vandaan komt en het dan behandelen om het te verhelpen. Ook zal hij (of meestal een zij ;-)) je leren hoe je zelf licht kunt masseren zonder iets te forceren. Een keer een check-up laten doen door een paardenosteopaat is echt een aanrader.

Verder is het HEEL BELANGRIJK dat als je gaat rijden je super goed instapt maar ook indraaft (dus over de lange hals lekker los draven zodat de spieren goed los komen). En denk er aan dat je beide handen afwisselt, paar rondjes linkerhand, paar rondjes rechterhand en weer terug naar de linker. Rijd lekker ontspannen wat simpele figuren zoals voltes, vraag stelling etc. en begin dan pas met het echte werk. Neem de TIJD voor inrijden. Heel vaak zie je mensen daar niet genoeg tijd voor nemen, omdat ze het zelf saai vinden. Maar zeg nou zelf:
Voordat jij gaat sporten doe je toch eerst ook een goede warming-up?