Weten dieren[vooral honden] altijd wat ze in de natuur kunnen eten?

weten ze bijvoorbeeld wat we slecht of giftig is, mijn hondje eet echt alles wat ze buiten tegen komt bijv. allerlei blaadjes, bloemknoppen, hertenpoep..... zie foto dat is dus die veelvraat en ze word helemaal niet dik, ze is nu 11 maanden

Toegevoegd na 7 minuten:
en waarom worden bijv. hertjes, vogels, mollen, vossen dan bijna nooit ziek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

In de natuur zullen zwakke, zieke dieren 'opgeruimd' worden door hun natuurlijke vijanden : dit grijpt als radertjes in elkaar : de voedselketen....
Bovendien kom je in de oorspronkelijke natuurr geen gestoorde mensen tegen, die uit een rare houding tegenover dieren vergif verstoppen in neergelegde stukjes vlees...
Dus aan jou de taak, om je 'veelvraat' af te leren alles in haar bekje te nemen wat ze tegenkomt..

Als je niet weet, hoe je dit moet doen, ga dan eens naar een hondenschool, en vraag raad over hoe je dit kunt trainen.
Het kán het behoud van je hond zijn....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrienden van me zijn hun kat kwijtgeraakt aan zo'n gestoord persoon. Een grote, sterke kater, in de kracht van zijn leven, tot ik er een keer langs kwam en hem niet eens direct herkende als dezelfde kat. Volledig weggeteerd door vergiftiging. Het heeft daarna nog een een week geduurd waarin ze kind aan huis waren bij de dierenarts, toen was duidelijk dat hij niet meer te redden was en dat laten inslapen het aardigste was wat mijn vrienden nog voor hem konden doen. Er was alleen nog maar lijden. @nisette: luister dus naar het advies van nieuwsgierig, dit soort dingen gebeuren écht, zorg ervoor dat het jouw hondje niet overkomt!

Andere antwoorden (2)

Nee, dat weten ze niet, jij moet daar dus op letten!

Toegevoegd na 16 minuten:
Hertjes, vogels, mollen en vossen leren deels van hun ouders wat eetbaar is, en kunnen deels vertrouwen op hun instinct, dat door natuurlijke selectie is aangescherpt.

Huisdieren hebben dit nooit geleerd van hun ouders, en hun instinct is er deels uit gefokt om tamme huisdieren te produceren.

Ik kan me herinneren dat ik ooit als kind een tam konijn heb gevonden in het wild, een mooi chocoladebruin halfwas diertje. Het beestje had duidelijk geen flauw idee wat eetbaar was, hapte in dit blaadje, knabbelde even daar aan, zonder iets binnen te krijgen. Terwijl het nota bene tussen de paardenbloemen zat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Wilde dieren weten wat ze wel en niet kunnen eten. Deels op instinct, deels door na-apen van de ouders.

Beesten die in de natuur opgroeien leren van de oudere dieren wat ze wel en niet kunnen eten. Daardoor ontwikkelen ze gevoel voor wat wel en niet eetbaar is. Daarnaast zijn bepaalde geuren ingebed in het instinct.

Huisdieren krijgen geen leermogelijkheden van de ouders. Dus moet je als eigenaar opletten!