Wat eet een hamster?

Hoi, ik heb al sinds 2 dagen een hamster, (russische dwerghamster), en hij krijgt goede zorg, maar ik weet niet goed wat ik hem te eten moet geven, ik heb wel hamster brokjes en zaden/noten mix, maar heb het idee dat hij de brokjes niet zo lekker vind, en dat de zaden mix te vet voor hem is, heeft iemand tips over wat hij eventueel kan/mag eten, of wat goed en wat niet goed voor hem is?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.1K
Rieneke1
2 jaar geleden
https://www.licg.nl/konijnen-en-knaagdieren/hamster/#voeding
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Die van ons was behoorlijk kieskeurig. Uit het mengvoer bleven altijd twee soorten over die ze niet lustte.
Gistsnoepjes als tussendoortje vond ze wel heel lekker.
O ja, probeer nu ze nog heel jong is heel veel met de hamster te spelen, dan heb je kans dat ze goed tam wordt. Of dat lukt hangt ook van de hamster af.

Antwoorden (1)

Dwerghamsters zijn omnivoren dus alleseters het is belangerijk dat ze dierlijke eiwitten binnen krijgen zoals meelwormen insecten noem maar op zaden en noten zijn sws goed zonnebloempitten vinden ze ook heel lekker 10 tot 12 gram hamsterbrokjes is voldoende en dit kan je aan vullen met groente en fruit. de dierlijke eiwitten moet altijd elke dag binnen krijgen om gezond te blijven let hier op bij de dagelijkse voeding

Het licg staat heel veel informatie op over huisvesting ziektes en voeding misschien handig om dit te bekijken en te lezen

( ik weet dit omdat ik een opleiding tot dierenartsassistent volg )
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dankjewel! Super handig deze info