Kan ik Rodi honden vlees in magnetron opewarmen?

ik heb rodi vers vlees gekocht voor mijn hond , bij Albert Heijn uit de diepvries.

Het is hard en rauwe kan ik deze in de magnetron opewarmen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedank voor jullie reacties

Het beste antwoord

Als je het echt (in één keer) wilt opwarmen gaat het mis. De magnetron verwarmt nooit helemaal egaal en dat betekent voor b.v. een diepgevroren stuk, dat de buitenkant gaat koken of aanbranden terwijl de binnenkant nog ijs is.
Gebruik de ontdooistand of de allerlaagste stand van het vermogen (b.v. 90 kW). Zet de tijd op b.v. 10 minuten, het vermogen zo laag mogelijk en laat draaien.
draai het vlees om, laat ca 10 minuten gewoon liggen en zet hem dan weer 10 minuten in de laagste stand aan.
probeer het vlees nu met twee vorken uit elkaar te halen, maak het los, roer het door en zet het weer 5 minuten in de laagste stand. Laat het voor je gevoel niet warmer worden dan louw; is ook beter voor je hond.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rieneke1
4 jaar geleden
Je kan de worst ook in koud water deels laten ontdooien tot je er een stuk af kan snijden, en dat stuk dan even op de ontdooistand verder ontdooien. De rest van de worst blijft dan langer goed.