Me hond heeft een klein sateprikkertje ingeslikt, wat moet ik nu doen?

Ik zit er best mee.
We zaten gezellig met satetjes tv te kijken, en ik zie met hond een satestokje eten.
Ik wilde het pakken, maar hij rende weg. Toen ik zn bek open deed had hij niks. Ook kon ik niks vinden op de grond. Zou dit erg gevaarlijk zijn?
Ik kan nu moeilijk langs de dierenarts gaan. Iemand hier ervaring mee? Of iemand die weet wat ik kan doen? Mijn hond is een kruising tussen een cairn terrier en een west highland white terrier. Het is een kleine hond.
En heeft het om 7 uur ongeveer ingeslikt.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je ook melden hoe het is afgelopen ben zeer benieuwd
Steenuiltje
12 jaar geleden
Een satéprikker kan al blijven hangen achter in de keel of in de slokdarm met alle gevolgen van dien. Scheurtje/ gaatjes/ stokje over dwars waardoor de hond niet meer zijn eten kwijt kan etc.
Inderdaad altijd direct naar de dierenarts of deze in ieder geval consulteren! Dat doen we tenslotte toch ook als we zélf iets scherps hebben ingeslikt? Waarom wordt er met dieren toch zo vaak en zo lang gewacht?? Is dat een geldkwestie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was op oudjaarsdag om 7 uur, me ouders hebben een afspraak gemaakt en morgen gaan we naar de dierenarts. Me hond heeft trouwens gewoon gegeten en gedronken en we hebben nog niks vreemds gemerkt. Het enige is dat hij nog niet heeft gepoept.
Ik laat nog meer weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het stokje is eruit!
word ik wakker
had me hond een nieuw piepspeeltje gehad. ik loop naar hem toe en pak het speeltje. naast hem zie ik een donkere vlek leggen, en dacht in eerste instantie dat daar stoel had gestaan ofzo. maar toen zag ik middenin die vlek een stokje leggen (ik dacht aan een stukje zoutstengel). ik pakte het op en het was een satéstokje. ik rende naar beneden en zei tegen me moeder dat boven dit stokje lag met veel gal.
ik was zo opgelucht!
Ik denk dat dat stokje dan de hele tijd in zijn maag heeft gezeten.
zou er verder nog schade kunnen zijn toegebracht?

Antwoorden (5)

Zo snel mogelijk een afspraak maken bij een dierenarts, misschien is de dierenarts voor spoedgevallen wel beschikbaar. Je kunt het in ieder geval niet laten zitten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er meteen achter aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt een sateprikker kan ernstige beschadigingen aanrichten. +
toch even overleggen met de dierenarts van dienst.
bel je eigen dierenarts, dan word je doorgeschakeld of je hoort een bandje.
het kan de maag of darmen perforeren.
neem het zekere voor het onzekere en bel!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je even uitleggen wat perfomeren is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of perforeren
Rieneke1
12 jaar geleden
doorboren, met buikvliesontsteking als gevolg.
is potentieel dodelijk, dus bel nu maar.
Geef je hond alvast ruim een kwart ontbijtkoek. Dit kleverige spul gaat om scherpe stukjes zitten en het wordt geadviseerd om dit te voeren als ze scherpe dingen hebben gegeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
..en natuurlijk de dierenarts bellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
het is al ruim 4 uur geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop met dit antwoord te informeren. ook voor alle toekomstige cd/prikker/punaise-eters
Rieneke1
12 jaar geleden
daar heb je gelijk in!
Als je er nog niet geweest bent om deze tijd,raad ik je toch aan om een afspraak te maken met de dierenarts die op dit moment spoedeisende hulp biedt.
Laat daar een foto maken zodat je weet waar je aan toe bent.
Kost wel wat maar is het waard wil je niet het risico lopen je hond kwijt te raken.
Dus desnoods nu vannacht nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ontbijtkoek is een prima advies en meteen naar een Spoedkliniek. Die hebben de meeste ervaring met dit soort acute dingen. Ik vraag me af hoe dit afgelopen is.