Wat kan je doen om de jeuk bij een hond te verlichten?

De hond van mijn moeder wordt steeds kaler rondom zijn ogen, neus, poten en buik (overal wel zo'n beetje). Nu heeft mijn moeder al meerdere dingen geprobeerd om zijn vacht terug te laten komen en er voor te zorgen dat hij minder krabt/bijt in zijn vacht, maar iedere keer als het er op lijkt dat het goed gaat, gaat het weer bergafwaarts. Het is nu zo ver dat het lijkt dat zijn vacht er op terug komt, want hij verliest heel veel huid schilvers, maar de jeuk blijft nog steeds bestaan.

Nu wilt mijn moeder dus (nog?) niet naar de dierenarts en ze wacht het af (wat een heel dom en stom plan is als je het aan mij vraagt), dus heb ik de vraag of jullie misschien hierover iets weten en misschien een wonderidee hebben om in ieder geval de jeuk van dat beest te verlichten.

Ter informatie: het is een Duitse Herder van 3 jaar oud, waarschijnlijk bij een broodfokker vandaan (zucht)..

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K
Rieneke1
4 jaar geleden
Kan je zelf niet naar de dierenarts? Eventueel geld lenen bij familie? Je moeder is in mijn ogen geen dier waard. Het is vreselijk alsmaar jeuk te hebben, en je kan de jeuk wel bestrijden, maar daar neem je de oorzaak niet mee weg. Je hond zou goed een (voedsel)allergie kunnen hebben, maar het is aan de dierenarts een diagnose te stellen en een behandeling in te zetten. Succes.

Antwoorden (1)

Enige juiste antwoord is DIERENARTS (da)- ja expres met hoofdletters hoor.
Dit is geen dierenliefde als een eigenaar het dier laat lijden.

De hond krabt niet voor niets en wat je ook probeert, alleen de da kan hierover uitsluitsel geven.
Broodfokker tja (zucht ook) duidelijk, maar ga dan toch eerst naar de da voor een eerste controle en als er later iets mis gaat -nu jeuk dus- niks zelf aanmodderen, niet naar de dierenwinkel waar lieve mensen met veel ervaring staan. GA naar de DA!

De da heeft lang gestudeerd om zoveel kennis op te doen. Deze kan je moeder vertellen wat hondje heeft en hoe zo snel mogelijk dit te verhelpen valt.

DA duur? geen dier in huis halen. Klinkt hard, is wel waar. Is er in de woonplaats van je moeder wellicht een dierenartspraktijk waar zorg aangeboden wordt voor een minimaal bedrag? Dat zo nu wel fijn zijn.

@Dexter fijn dat je het je aantrekt en probeer je moeder te overtuigen dat het echt niet anders kan... Succes hoor!
...
Dat ZOU nu wel fijn zijn.
Toegevoegd op 09 september 2019 14:54: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
jodyenboyke
4 jaar geleden
+ als aanvulling zou ik zelf contact opnemen met echte specialisten op huidproblemen/allergieen, Kijk eens bij Tannetje Koning.
Ivana
4 jaar geleden
Als het een huidschimmel is, kan het ook voor mensen gevaarlijk zijn. Zeg dat maar tegen je moeder, dan zit ze binnen een mum van tijd bij de dierenarts.