Hoe lang duurt het tot een hond zindelijk is?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat kun je zo niet zeggen. Ligt aan de leeftijd, hoeveel tijd je er in stopt, hoe je het doet, hoe consequent je bent.
Inekez1
4 jaar geleden
Wat versta je onder zindelijk zijn in deze vraag? Dat de hond snapt waar ze wel en niet mag plassen en zelf aangeeft wanneer ze naar buiten moet? Of dat ze kan wachten met plassen tot de baas thuis komt en tijd heeft om de hond uit te laten? Hoe snel een puppy snapt dat het de bedoeling is om buiten te plassen en niet op de plek waar je ook slaapt en woont, hangt er ook vanaf hoe het bij de fokker is verlopen. Mijn puppy kon in het nestje al vanaf 6 weken zelf naar een kleine buitenren om te plassen. De moederhond heeft de puppy's al geleerd dat er niet binnen geplast moest worden. Mijn hondje was in feite al zindelijk toen ik haar met 8,5 week ophaalde. Slechts 2 keer een plasje in huis gehad en beide keren omdat ik zelf geen zin had om onmiddellijk mijn bed uit te gaan toen puppy om 5 uur 's morgens zat te piepen.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Zindelijk worden is consequent je pup zijn behoefte laten doen, op de plek dat je dat graag wilt. Omdat pups een nieuwe omgeving vaak spannend vinden, durven ze lang niet altijd hun behoefte te doen tijdens de wandeling. Belangrijk is dus op een plek te gaan staan, waar je wilt dat de pup zijn behoefte doet en hem rustig zijn gang te laten gaan! Kijken, snuffelen en als er een plasje komt, belonen! Na elk slaapje, speeltijd en maaltijd even naar buiten dus. Zie je dat de pup wilt gaan zitten, pak hem op, een pup heeft een plasrem en dan kan je hem rustig buiten zetten. Kleine rassen doen over het algemeen langer om zindelijk te worden, tot ong. een halfjaar. Maar bedenk een baby, peuter die doet er veel langer over, dus waar hebben we het over? Hoort er allemaal bij en gaat goed komen! Veel plezier met de hond en huphup naar de hondenschool waar dit soort vragen met liefde beantwoordt worden!

Antwoorden (1)

Zindelijk worden is consequent je pup zijn behoefte laten doen, op de plek dat je dat graag wilt. Omdat pups een nieuwe omgeving vaak spannend vinden, durven ze lang niet altijd hun behoefte te doen tijdens de wandeling. Belangrijk is dus op een plek te gaan staan, waar je wilt dat de pup zijn behoefte doet en hem rustig zijn gang te laten gaan! Kijken, snuffelen en als er een plasje komt, belonen! Na elk slaapje, speeltijd en maaltijd even naar buiten dus. Zie je dat de pup wilt gaan zitten, pak hem op, een pup heeft een plasrem en dan kan je hem rustig buiten zetten. Kleine rassen doen over het algemeen langer om zindelijk te worden, tot ong. een halfjaar. Maar bedenk een baby, peuter die doet er veel langer over, dus waar hebben we het over? Hoort er allemaal bij en gaat goed komen! Veel plezier met de hond en huphup naar de hondenschool waar dit soort vragen met liefde beantwoordt worden!
jodyenboyke
4 jaar geleden
jodyenboyke
4 jaar geleden
Kan de minnen onderbouwd worden?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+
nee geen C+
Dit is gewoon een Goed Antwoord!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ zou ook niet weten wat er mis is met het antwoord + waardevol advies: naar de hondenschool.