Zijn rattenbeten zeer gevaarlijk?

Ik ben 3 dagen geleden gebeten door een rat, eigenlijk was het gewoon een harde stoot met zijn tanden, dit was geen wond maar gelijk werd het roze/rood en je voelde zo'n klein bobbeltje maar die dag daarna was het al weg. En die dag daarna zag ik opeens sporen die lijken als een beet(dus het zou kunnen dat ik dus ook echt gebeten ben?)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een wilde rat is , is het wel gevaarlijk. In dat geval zou ik een arts raadplegen. Als het een huisrat is niet zo zeer. Gewoon ontsmetten zoals Headless zei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Raadpleeg je arts .

Antwoorden (2)

Rattenbeten zijn gevaarlijk zolang je niet zeker weet of het een wilde rat of een tamme rat betreft... zo simpel is het !!
Vroeger was er spake van builenpest en de zwartepest die door ratten verspreid word.
Ook nu is er nog gevaar, wees voorzichtig en ga naar een dierenarts om te kijken hoeveel wijzer deze is in het kunnen bepalen wat voor soort rat heb betreft en dus ook het gevaar.
Ten minste lijkt mij een tetanius injectie noodzakelijk.

Rattenbeetziekte manifesteert zich nadat een mens door een rat, fret of cavia is gebeten of in aanraking is geweest met speeksel of uitwerpselen van deze dieren. Vroeger kwam de aandoening vooral voor onder arme mensen. Zij leefden in vervallen huizen waar de ratten regelmatig langs kwamen. Maar dat is aan het veranderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Aangezien de vraag in de rubriek Huisdieren staat lijkt het mij dat het een reine rat betreft!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Er is geen rubriek voor "wilde dieren" en dan bedoel ik natuurlijk geen leeuwen en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weten is meten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is het dan ook zo dat als je één van deze ziektes krijgt je ook opeens nare symptomen krijgt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Paardenmeisje: dat weet ik niet, maar je huisarts wel. Het beste ga je naar je huisarts en laat deze even kijken om te zien wat er aan de hand is.
De ziekte van Weill is berucht en een rat brengt meer gevaarlijke ziektes over. Dus: naar de dokter. Ik weet niet of een inenting nog zinvol is, maar ga in elk geval en wel nu.