Van af hoe oud mag je kat gechipt worden?

Mijn katertjes zijn 15weken oud ik vroeg me af van af hoe oud ze gechipt mogen worden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7K
Rieneke1
10 jaar geleden
Is er risico op ontsnappen (bijv. kleine kinderen in huis die een deur open kunnen laten staan) dan kan je je katjes het best nu laten chippen. Ikzelf combineer het altijd met de castratie, voor die tijd laat je ze als het goed is zeker nog niet vrij naar buiten.
Minder belastend voor de kat, en de consultkosten hou je in je zak.

Antwoorden (2)

V: Is het verplicht om je huisdier te chippen?
A: Nee, tenzij u uw huisdier meeneemt naar het buitenland (de chip die wij gebruiken is wereldwijd leesbaar).

V: Vanaf welke leeftijd kan ik mijn huisdier laten chippen?
A: Dat kan op elke leeftijd. Veel dieren worden al in het nest gechipt of bij een van de eerste inentingen.

V: Blijft een chip voor altijd zitten?
A: Ja, een chip gaat levenslang mee.

V: Is chippen pijnlijk?
A: Het chippen is nauwelijks pijnlijker dan elke andere injectie.

V: Mijn huisdier draagt een adreskokertje. Is dat niet voldoende?
A: Nee, helaas raken dieren hun adreskokertje vaak kwijt. Een combinatie van chip en kokertje of naamplaatje zou het beste zijn.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt ik laat mijn katers chippen als ze naar buiten gaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ En als je een dierenverzekering afsluit,ook dan is chippen verplicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Chippen is sinds dit jaar WEL verplicht!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet bij katten,wel bij honden is het verplicht,maar als de eigenaar de chip niet registreerd,dan heb je er nog niets aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Maria, ik geloof je op je woord, maar wat is dan de functie van het chippen, als er geen registratie is ?
Ivana
10 jaar geleden
Het is verplicht je hond te chippen vanaf 1 april 2013. Dus niet alleen als je hem meeneemt naar het buitenland. Dit geldt voor honden die er na 1 april bijkomen, dus niet voor oudere honden.
Ik schrijf dit, omdat hier gesproken wordt van alle huisdieren en dat is dus niet waar.
Rieneke1
10 jaar geleden
Joan, soms moet ik wel lachen om het belang dat gehecht wordt aan verplicht chippen.
Een chip is zo goed als de gegevens erachter.
Wij (dierenambu) zien steeds vaker gechipte katten gelukkig, maar best een groot aantal hiervan vinden toch hun baasje niet terug, omdat de gegevens niet meer kloppen. Gelukkig zien we dankzij de chip in z'n algemeenheid wel steeds vaker waar de kat thuishoort.
Veel baasjes zien het belang in van de gegevens up to date houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de eigenaar zijn dier dat gechipt is niet registreerd of een adreswijziging door geeft als er verhuisd wordt,dan heeft chippen geen zin.
Ik kreeg mijn katten uit het asiel met 12 weken en toen waren ze al gechipt. Met 15 weken moet het dus zeker kunnen.