Hoeveel ben je kwijt aan vissen, qua geld en tijd?

ik wil graag vissen, maar weet niet goed hoe ik die moet verzorgen, ik wil er best elke dag tijd aan besteden enzo, maar ik wil niet dat ik in de honderden euro's kwijt ben ofzo. de vissoort maakt me niet uit, het liefst de makkelijk aangezien ik een beginner ben. Ik wil heel graag visjes op mijn kamer omdat ik ze heel erg lief vind en ik een extra huisdier wil. Wilt iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.5K

Antwoorden (4)

Als je goudvissen op guppies hebt, hoeft dat niet zo duur te zijn. Voor een aquarium kan je met 10-20 euro op marktplaats al hele leuke bakken hebben, en voor zulke prijzen heb je in de winkel ook allerlei keuze. Dan wat steentjes, reken 4 euro. Waterplanten, nogmaals 5 euro en dan de vissen zelf. Aan voer ben je niet meer dan een euro per maand per goudvis kwijt.

Al met al denk ik dat je met 30-40 euro een klein bakje kan hebben staan, en elke maand een euro of 2 aan kosten (En af en toe een nieuw takje waterplanten, als je bak te weinig licht heeft).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het begin ben je aardig wat geld kwijt, je moet immers een aquarium kopen en een filter en alles wat daar in hoort: pakumbeet 40,- euro. Daarna kost een vis niet zoveel:

http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php?topic=12781.0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de spullen op marktplaats koopt, hoeft het niet veel te kosten. Ook vissen worden daar goedkoop aangeboden. Afhankelijk van de grootte van je aquarium moet je rekenen op wekelijks 1 of 2 uur werk.

Maar een aquarium is niet iets om zomaar mee te beginnen. Zorg dat je je eerst een beetje verdiept in deze hobby. Daarmee voorkom je teleurstellingen, zoals ziektes en andere narigheid. Niet alle vissen kunnen bij elkaar, en iedere vis heeft zijn eigen wensen qua grootte van het aquarium, temperatuur en waterwaardes.

Kijk bijvoorbeeld eens op www.aquaforum.nl . Dat is een uitgebreid forum met veel behulpzame en ervaren mensen.

Toegevoegd na 30 minuten:
Qua werk moet je denken aan
- Water verversen
- Filter schoonmaken
- Bodem afzuigen
- Planten snoeien
- eventueel algen verwijderen
bamibal
11 jaar geleden
Per dag ben je er weinig tijd aan kwijt, beetje voer geven. Eens in de week het ruitje schoonmaken en filter schoonmaken, kost je bij een klein bakje een kwartiertje. In aanschaf: er is vast wel iemand die een klein bakje over heeft voor weinig. (max 20 euro?) Ga niet voor een kom, die hebben te weinig inhoud. Guppies kun je ook wel ergens voor weinig krijgen, die planten zich gemakkelijk voort. Dus, aanschaf onder de vier tientjes voor het geheel moet tweedehands wel lukken. Aan stroom kost een aquarium met pomp en verwarming ook niet veel, misschien een euro in de week. Ook voer is betaalbaar, zo'n potje kost een paar euro (tetramin ofzo) en je doet er heel lang mee want ze eten maar weinig. Kijk ook eens op het forum van punkyfish:
http://forum.punkyfish.nl/
Daar zitten veel behulpzame mensen.