Hoe hou je de buurhonden uit de tuin?

Drollen op het terras zijn gewoon vies; En een baksteen zo dieronvriendelijk. Wat werkt wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Dit helpt écht knoflook, potjes met een deksel daar gaatjes in maken en daar uitgeknepen knoflook indoen.
De potjes op de kant leggen, de honden hebben een sterker ruikorgaan dan wij ze zullen heel gauw met een grote boog om de tuin heen lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een klein bordje met de tekst: 'Hier geen hondenpoep aub'
Of je maakt een bordje met een afbeelding.

Werkt echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eventjes wat ammoniak bij de tuinrand aanbrengen, de geur blijft voor dieren langer hangen dan voor mensen. en ze vinden het niet prettig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De buurhonden zijn niet de schuldigen : het zijn dieren, en plassen en poepen doe je nou eenmaal aan de buitengrenzen van je territorium, om een bepaald gebied als 'jouw' territorium af te bakenen. Dat jij niet zo gelukkig bent met de plaats van die grenzen, kan ik me goed voorstellen.
Dus : grijp je buren in hun kraag, laat ze eerst je terras 'ontpoepen', schoonmaken en schrobben, en verzoek hen vriendelijk doch zéér dringend hun honden onder controle te houden.
Mocht dit niet baten, zou ik, met een binnenstebuiten gekeerd plastic zakje, de drollen oprapen en ze zodanig bij de buren deponeren, dat ze er niet omheen kunnen - met een labeltje eraan, dat jouw grenzen overtreden zijn door hun hond. Een hond geeft een mens héél veel 'lusten', de 'lasten' als poepscheppen hoor je er nou eenmaal bij te nemen : als je je hond uitlaat, ruim je toch ook even op na de grote boodschap van je viervoeter?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je die 3 'onbekenden' lokken met een stukje kaas of worst? Dan zou je ze een touwtje-met-briefje eraan om hun hals kunnen doen.
Een 'grensafzetting' moet nl. regelmatig ververst worden, en waar veel grenzen elkaar raken (= veel verschillende geurmerken) blijft dit zich in stand houden.
Voor mij is de enige manier toch echt de eigenaars opsporen en op de hoogte stellen - als je van je tuin tenminste geen Fort Knox wil maken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nóg een optie : zelf een hond nemen...die maakt korte metten met de vrijpostige buurhonden...je katten zijn volgens mij intussen al zó 'groot', dat je best een hond als erfhond zou kunnen overwegen...
Naast het bord van Loenie een poepschep zetten. Onder het bord een bundel plastic zakken hangen.

Als je het toevallig ziet gebeuren, een foto maken, en deze op het bord van Loenie prikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zeker een hele open tuin, waar dieren gewoon binnen kunnen komen. Zo een tuin is natuurlijk ook een keuze.
Bedenk dat katten ook poepen en piesen.

Bovendien is je tuin erg interessant om te besnuffelen. Kennelijk is het een territorium geworden die begeurt is en moet worden.

Je kan je tuin dichtmaken met kippengaas. Of met een plantenspuit op de wacht gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik suggereer niets, ik heb het ook over katten en poepen. Daarvan is het wel duidelijk dat deze dieren de vrije hand hebben. Je kan natuurlijk de oplossing buiten jezelf zoeken, maar dan is het maar afwachten of er iets gebeurd. Je kan ook het heft in eigen hand nemen. Er zijn natuurlijk veel meer dieren dan alleen honden. De natuur wil ook een plekje, tenzij je het afbakent zoals de mens altijd al doet. Bovendien, vindt men dat hondenpoep moet worden opgeruimd, maar hoe zit het met paardenpoep. Dat geeft pas een troep. Wat kan daar aan gebeuren?
"Hondenschrik" o.a. verkrijgbaar bij Intratuin. (100% natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de dierentuin en haal daar poep van wilde dieren en er komt geen dier je tuin meer in!
Gewoon ergens neerleggen, en gratis op te halen bij de dierentuin. Tip: woon je ver uit de buurt van een dierentuin, neem dan een voorraadje mee en vries het in. Beetje vies misschien, maar als je het goed verpakt?!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou gewoon een hek nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon nat spuiten, met de tuinslang...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een schutting ,hekje, of poort met veer die automatisch weer dichtklapt. maar wat vreemd dat de baasjes die honden niet beter in de gaten houden. mijn hond komt me niet bij de buren achter thuis. daar pas ik echt wel voor op.