Kan onze haan ziek zijn? Het lijkt alsof hij hees kraait.

Het is de 2e haan die hees lijkt. De vorige hadden we 2 weken. Die kraaide ook hees op een gegeven moment. Daarna is hij dood gegaan. Wat kan er aan de hand zijn? De haan die we nu hebben lijkt kerngezond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

De gezondheid van een haan ,,,en een kip kun je aflezen aan hun kam.
Deze moet mooi rood zijn.
Zo herken je de gezondheid van je haan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die is wel rood maar hangt naar een kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil niks zeggen.

Andere antwoorden (3)

Soms wil een haan een ander overtreffen met zijn gekukel en is zijn keel wat overbelast. Zolang de haan er gezond en vrolijk uitziet, zou ik mij geen zorgen maken. Dit gaat vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan aan het voer liggen. Of misschien dat iemand uit je omgeving (buren) die zich aan het gekraai storen iets aan jouw haan gegeven hebben waardoor hij hees kraait en na enige tijd daaraan dood gaat.
Want niet iedereen kan tegen het gekraai van de haan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me sterk. En wat zou diegene onder het voer kunnen doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik ook niet. Het is alleen een suggestie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een aanname musa en niet bewezen. Een haan kan gerust eens hees zijn zonder dat daar direct aan vergiftiging moet worden gedacht.
pak je haan eens bij kop en kont, en inspecteer z'n keel.
zie je roodheid, slijm, of uitslag, dan even naar de dierenarts.
als je niets bijzonders kan ontdekken, en de haan is verder tierig, dan zal hij wat te veel en hard gekraaid hebben, en daarom wat hees zijn.
Rieneke1