Kan je parkieten leren in de kooi te poepen?

Zodat ze niet je tapijt volgooien als ze vrij rondvliegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Vroeger hebben wij vaak parkieten gehad en ze waren altijd tam. Parkieten kun je veel leren, maar niet om zindelijk te zijn. Vogels kakken waar het ze uitkomt.

Ach, zo'n klein drolletje valt toch best mee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik had een houten gordijnroede tussen het raam aangebracht, zodat ze lekker naar buiten konden kijken.
daar zaten ze veel, en dan leg je gewoon een stukje krant op de vensterbank, wat je regelmatig weghaalt en vervangt. tijdens de vlucht poepen ze niet. Wat ik bedoel, als ze ene lievelingsplekje hebben dan poepen ze daar het meest.

jammer genoeg heb ik nu geen parkietjes meer, ik heb en kat en een achterdeur direct aan de woonkamer vast die altijd openstaat, dus de kans op wegvliegen werd te groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas kan je een vogel niet echt zindelijk maken, maar even het poepje oppakken met een luciferhoutje lijkt mij toch niet zo'n heel groot probleem.... sterkte