Mijn nieuwe Maine Coon is super bang, wat te doen?

Even voorstellen Mijn naam is Lonneke en mijn nieuwe Poes heet Diva.

Diva is een super lieve Maine Coon poes alleen hardstikke bang. Gister heb ik haar opgehaald bij haar vorige huisje. Diva is een bange en schuwe kat en op dit moment bivakeert ze alleen maar onder het bed of onder de bang.

Bij de vorige eigennaar was het te druk voor haar vandaar de overplaatsing naar mijn huis. Mijn vraag is nu; hoe kan ik ervoor zorgen dat Diva minder bang wordt en bij me komt? Ze eet en drinkt daarnaast ook niet en gaat ook niet naar de bak.

Weet iemand een oplossing? Ik hoor het heel erg graag.

Groetjes van Lonneke en Diva

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Lcblon, geduld, geduld en nog eens geduld. Het beestje met rust laten. Laat hem rustig zitten onder het bed, ga af en toe even tegen Diva praten. Als Diva onder het bed vandaan komt, niet ernaar toe gaan. Zelf op je plek blijven en een beetje praten.
Eten en drinken vlak bij de bank zetten als zij onder de bank zit. snachts gaan bange katten soms scharrelen.
Soms wil het gebruik van een feliway verdamper wel eens helpen om een kat een veilig en vertrouwd gevoel te geven
https://www.feliway.com/nl/producten/feliway-classic-verdamper De foto geeft niet helemaal duidelijk aan waar je dat beestje in hebt gestopt. Was dat alleen voor de foto?
Rieneke1
5 jaar geleden
Goed advies van JoanDArc. Geduld dus. Staat er het voer wat ze gewend was?

Antwoorden (1)

Diva is nog maar heel kort bij jou en heeft waarschijnlijk tijd nodig. Ze moet tot rust komen en jou gaan vertrouwen.
Ik weet niet hoe groot jouw woning is. Maar als het kan, maak een plekje voor Ddiva in een "eigen" kamer. Dus zet in een kamer of ruimte, waar jij zelf niet vaak hoeft te zijn, al haar spulletjes, zoals haar mandje, kattenbak, bakjes met voer en water. Laat de deur van deze kamer op een klein kiertje, zodat zij eruit kan als zij wil. En laat haar vervolgens een beetje met rust. Probeer voorzichtig haar aandacht te trekken met een snoepje of een speeltje, maar zet haar niet onder druk. Gun haar de tijd om aan haar nieuwe omgeving en speciaal aan jou te wennen.