Hoe kan je het beste een kat en een hond van oudere leeftijd aan elkaar laten wennen?

Wij hebben thuis sinds kort een hond als loge, alleen accepteert onze poes dat niet... Ze is het wel gewend om samen met een hond samen te leven, maar nu blijft ze de loge aanvallen wanneer ze de kans krijgt. Weet er iemand een manier om ze aan elkaar te laten wennen? De hond is alleen maar nieuwsgierig en doet zelf niets aan blaffen of happen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat je ze gewoon de tijd moet geven om aan elkaar te wennen en ook zelf de onderlinge rang te laten bepalen. Het is het huis van de poes dus is het begrijpelijk dat ze dominant is. Natuurlijk kun je de poes best een keer tot de orde roepen als ze moedwillig aanvalt, maar uiteindelijk is eht iets waar ze door heen moeten. Geef ze allebei evenveel aandacht zodat jaloezie niet aan de orde is. Ik heb twee oudere katten en later een 1 jaar oude hond erbij genomen. Met 1 kat ging dat in het begin niet zo goed maar nu mag hij haar kop zelfs aflikken.