Mijn jonge cavia's drinken niet, wat kan ik doen?

Ik heb mijn cavia's gister gekocht, toen waren ze al wel 6 weken oud.
Maar ze willen niet drinken. Wat kan ik doen :((

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit problem heb ik ook gehad. Ik heb van de dierenarts doen spuitjes gekregen zodat je het water in de bek kan spuiten. Na een paar dagen gingen ze vanzelf uit de fles drinken.

Geen paniek. Je hebt ze net, de beestjes moeten nog wennen. Bovendien kunnen dieren heel lang zonder vocht. Hij gaat vanzelf wel drinken.

laat ze wennen aan hun drinkflesje en zet nog een extra bakje water in de kooi. mochten ze sowieso geen water drinken geef ze dan een bakje kattenmelk erbij. (kost iets van 60cent voor een pakje waar je een week mee kunt doen). kattenmelk is voor knaagdieren het beste alternatief voor moedermelk. Ik geef het nu ook aan mijn hamstertje van 4 weekjes oud, en hij drinkt het graag en went zo ook aan het vaste voer.

mag ik vragen of je een bakje of een flesje hebt? je moet eraan denken dat als een cavia moeite heeft met uit een flesje te drinken het verstandig is dat je er voor de zekerheid een klein bakje hebt met water... het liefste naast het flesje.. zoals ik het heb gedaan is op balletje van flesje drukken zodat er een beetje water uitkomt zodat de cavia weet dat daar water uit komt. wilt dit niet werken lijkt het me vestandig om met de hand de fles te geven maar dit is niet de gemakkelijkste opgaven. een bakje water naast de fles kan zeker niet kwaad. maar ik vraag em wel af waar je ze hebt gekocht en of ze wel gezond zijn? er staat een beetje te weinig informatie groetjes

Intussen is het aangeraden wat extra vitamine C te voorzien en indien Uw diertje niet meer wil drinken, water te geven door een spuitje te gebruiken. Eventueel kunt U in dit water wat honing doen om extra energie te voorzien.

Bronnen:
http://www.zoo-logics.com/tekst/cavia.htm

Toen ik mijn cavia's net had, dacht ik ook dat ze niet dronken. Uiteindelijk bleek dat ze het wel deden, maar dan als ik er niet bij was! Zorg ervoor dat er een druppel water aan het flesje hangt, dan weten ze dat daar water uitkomt. Als je je zorgen blijft maken, zet dan een bakje water in de kooi. Let er wel op dat je dat héél vaak ververst (meerdere malen per dag is het minimum). Cavia's zijn namelijk geen nette beesten, dat bakje zit binnen de kortste keren vol haren, houtvezel en zelfs keutels.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100