Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit een teek op de poot van mijn kat?

Ik heb net dit gevonden op de rechter voorpoot van mijn kat. Is dit een teek of een ander insect? Of is dit een wondje?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.4K
paulus811
5 jaar geleden
Kun je een nog iets betere foto plaatsen, kan nu niet zien of het een wondje of teek is al is een teek mooi ei-vormig. Is het een bolletje op de poot of ligt het plat op de huid?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Voor zover op de foto te zien lijkt dit me geen teek: een teek presenteert zich als een groter of kleiner bolletje. Het lijkt mij eerder een korstje. Voorlopig zou ik het even aankijken en geen actie ondernemen vooralsnog.
(Lees meer...)
Rieneke1
5 jaar geleden
als het en teek zou zijn zou het wittig moeten zijn en zie je duidelijk dat het en teek of en kriebel beestje is ik zou het even ontsmetten en goed verzorgen als het evectief en beestje is zou ik die verwijderen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rieneke1
5 jaar geleden
Teken kunnen licht- maar ook donkergekleurd zijn.
Dit zou heel goed een teek kunnen zijn. Hoe ziet het er na 5 dagen uit? Teken zijn zelf donker met donkere pootjes. Pas als ze zich hebben vol gezogen dan zijn ze lichter van kleur.

Wees super voorzichtig als je het wil verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding