Wat is de beste leeftijd om er een poesje bij te nemen?

Wij hebben een poesje van 8 maanden (HTK). Een ontzettend lief maar temperamentvol dametje. Na verschillende kattenrassen te hebben onderzocht, hebben we bedacht dat een Ragdoll kitten goed bij ons zou passen. Kunnen we dit het beste z.s.m. doen zodat de kittens qua leeftijd zo dicht mogelijk bij elkaar zitten? Of is het verstandig te wachten tot zij een jaar geweest is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Katten moet je zo snel mogelijk bij elkaar zetten, op latere leeftijd is de kans groot dat de oudste de nieuweling niet accepteert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
nu is het de beste tijd zodra hij volwassen is word het moeilijker
Rieneke1
12 jaar geleden
hoe jonger hoe beter, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze waren 11 en 8 en het ging na 2 dagen al goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11 en 8 jaar
Rieneke1
12 jaar geleden
dat is super pokemon, maar het gaat niet vaak zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij waren van tevoren zo bang dat het niet zou lukken met die 2.
Hij had die kater al jaren, en ik de poes, en als je dan gaat samenwonen...
Ze hadden elkaar voor die tijd nog nooit gezien, en ineens samen in 1 huis.
De poes was vanaf het begin de baas, en de kater loopt nog steeds liever een meter om als zij in de weg zit. Maar als ik op bed lig, komen ze allebei aan hun eigen kant tegen me aan liggen.

Andere antwoorden (1)

denk dat de leeftijd niet uitmaakt,wel of het een katertje of poesje is die erbij komt.
als je al een poes hebt zal het vast goed gaan met een katertje erbij,wel laten helpen als hij geslachtsrijp word dan he.
Wij hadden een poes van 9 jaar en er kwam een katerkitten bij,na het wennen aan elkaar gaan ze nu erg leuk met elkaar om,het vrouwtje wast hem heel vaak,ze spelen met elkaar,ze hebben het erg gezellig samen.