Het ziet er uit als een jonge gierzwaluw.

Toegevoegd na 1 minuut:
zie foto op deze link:
http://www.flickr.com/photos/drbernhard/3909719185/in/photostream
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, 'ziet er uit als'; als twee druppels water dan toch in elk geval. Het lijkt bijna het zelfde vogeltje wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeftijd is moeilijker. Ik vermoed niet meer dan een week of 2 oud, maar dat kan ik niet hard maken.
Het beestje herkende ik direct (maar daarna ging ik twijfelen). Leeftijden zijn moeilijker te schatten bij vogels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vette plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ !
Rieneke1
12 jaar geleden
plus c4th!
ik heb er vanmiddag nog vier verzorgd en gevoerd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke: geef dan bij deze vraag ook tips hoe ze hem moeten verzorgen
gezien de doos op de foto hebben ze hem al opgeraapt en geprobeerd goed voor hem te zorgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verzorgen is niets voor een leek, de overlevingskansen zijn heel gering, en zeker met brood wat het beetje niet kan verteren! het is een insecteneter dus de spijsvertering kan enkel iets met dierlijke eiwitten/cellen)
Rieneke1
12 jaar geleden
@pokemon, ik heb in een reactie op de vraag al gezegd het beestje naar een vogelopvang te brengen.
gezien het brood erbij heeft vraagsteller geen idee, plus het is een beschermde vogel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik bedoelde meer totdat ze hem naar de opvang gebracht hadden
weet niet of ze 'savonds nog langskomen daarvoor

Andere antwoorden (2)

Dat is of een gewone zwaluw of een gierzwaluw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is dan volgens ou een gewone zwaluw? - is overigens niet van mij
Ja een zwaluw. Dag of 12?

Toegevoegd na 2 minuten:
3 weken, is de mening van huisgenoot....