Heeft iemand ervaring met anti-vlo middelen voor honden in pilvorm?

Mijn hond (Labrador) is nogal een fanatieke zwemmer, zeker met dit mooie weer. Als ik een canule in haar vacht spuit mag ze drie dagen niet nat worden, dit gaat een beetje moeilijk aangezien ze met mooi weer altijd mag zwemmen. Het is nu weer tijd om haar te behandelen en hoorde laatst een verhaal over pillen tegen vlooien en teken, heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

ik zou met deze vraag even naar de dierenarts gaan, die verkoopt goede werkzame middelen.
dit in tegenstelling tot de dierenspeciaalzaak, die vaak wat ouder spul verkopen, waar de vlooien soms al resistent tegen zijn.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. ik had alleen gehoopt op een merk o.i.d. omdat de dierenarts altijd van die dure produkten verkoopt... Maar bedankt voor je beste antwoord!

Andere antwoorden (4)

Iedere dag 3 tenen knoflook in z'n voer, en je hebt geen last van ongedierte bij de hond. Werk perfect ,kost weinig en is gezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gebruiken nu een spuitje. (waar ze trouwens bij ons alleen een paar uur niet geaaid mag worden)
maar vroeger gaven we ook in de vorm van pilletjes.
Dat willen ze nooit dus rolden wij er een plakje kaas omheen. Vind hij/zij het nog lekker ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, wij hebben ook zo'n waterrat en geven een pipet van Frontline, inderdaad moeten we ze dan even uit het water houden maar het werkt wel. Pillen bij onze honden zijn een drama vandaar dan toch maar een pipet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je hond Advantage geven, dat is een pipetje en na een paar uur mag je hond alweer in het water. Perfect spul. Je kunt het bij de dierenarts kopen.

Pas op met knoflook te geven aan je hond, als hij te veel binnenkrijgt dan is dit giftig! Te veel aan knoflook kan bloedarmoede veroorzaken en in extreme gevallen kan het zelfs tot de dood leiden. Knoflook behoort tot de familie van de ui, uien zijn gevaarlijker, maar knoflook mag niet onderschat worden. Mondjesmaat dus. Het kan helpen tegen vlooien, maar dat is lang niet zo bij iedere hond. Er bestaan speciale blokjes schapenvet met knoflook erin verwerkt, te verkrijgen bij de dieren speciaalzaak, de meest veilige optie, want dan weet je zeker dat je niet te veel geeft.