waterbak koningspython

ik wil een nieuwe waterbak voor mijn bijna volgroeide python maar heb geen idee wat voor een bak of pot ofzo moet pakken, hebben jullie miss een idee?? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

het is lekker voor je slang als ie er helemaal in kan liggen. dus je hebt een best formaat nodig. (voor de lolbroeken hier... ik weet dat een slang zich op kan rollen)

ik neem aan dat je terrarium groot genoeg is dus zou kiezen voor een schaal of platte bak.

hoe dieper het water hoe koeler het blijft vergeleken met de omgeving. bij een groot wateroppervlak zal het water dus sneller verwarmd zijn wat wel zo prettig is voor je koudbloedige vriend.

(foto'tje zou leuk zijn overigens) :O))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx en sry camera is kapot zal nog wel een fotootje erop zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hihi, het was maar een hintje hoor :) maar daar is de foto! schitterend beest, ziet er goed uit ook!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier hebben ze trouwens waterbakken
http://www.terrariumkoerier.com/
Mooie slang/foto!
Zorg voor een grote waterbak waar de slang ruim in kan liggen. Voor een volwassen slang volstaat een afwas teiltje, en zorg dat hier altijd ruim en schoon water in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, wat is daar mis mee? Is een prima en goedkope oplossing.
Als je een ruim verblijf hebt, wat ik wel hoop bij het houden van een python, zou je eens kunnen denken om een vijverbak bij een tuincentrum te kopen, of een goedkopere versie, een speciekuip.
De slang moet er helemaal in kunnen, want ze vinden het vaak prettig een tukje onder water te doen.
Je kan ook een vijver metselen en bekleden met vijverfolie.
Zorg wel dat alles goed schoon te houden is, dus denk hieraan bij de keuze van materiaal.