Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat slaapt 20-24 uur per dag , weet iemand waar dit aan ligt?

Mijn kat slaapt 20-24 uur per dag , weet iemand waar dit aan ligt?
Hij deed dit nooit eerder.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ga naar de dierenarts toe. Bij verandering van gedrag altijd eerst een eve tuele medische oorzaak uitsluiten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Meer slapen dan normaal of op andere plekken, terwijl ze anders actief zijn. Maar ook minder slapen dan u van uw kat gewend bent, onvermogen om zich te ontspannen en lekker te slapen, kan een teken van ziekte zijn.
(Lees meer...)
fremar
5 jaar geleden
Sowieso bij plotseling veranderend gedrag de kat grondig laten controleren door de dierenarts. Een kat die zioek is en/of pijn heeft, probeert dit weg te slapen. Eet de kat nog goed, en drinkt hij? Zo ja, dan zorg je dat je dinsdag als eerste op de stoep staat. Is het eet- en drnkgedrag ook veranderd, dan kan je het niet over de pinksterdagen heentillen en moet je meteen bellen.

Mocht de kat goed door de medische keuring komen dan kan je het gaan zoeken in stress door bijvoorbeeld extreme verveling. Vanwege het vrij plotselinge van dit gedrag evrwacht ik echter een medische oorzaak.
(Lees meer...)
Rieneke1
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Plus Rieneke!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding