Mijn kat slaapt 20-24 uur per dag , weet iemand waar dit aan ligt?

Hij deed dit nooit eerder.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ga naar de dierenarts toe. Bij verandering van gedrag altijd eerst een eve tuele medische oorzaak uitsluiten

Antwoorden (2)

Meer slapen dan normaal of op andere plekken, terwijl ze anders actief zijn. Maar ook minder slapen dan u van uw kat gewend bent, onvermogen om zich te ontspannen en lekker te slapen, kan een teken van ziekte zijn.
fremar
5 jaar geleden
Sowieso bij plotseling veranderend gedrag de kat grondig laten controleren door de dierenarts. Een kat die zioek is en/of pijn heeft, probeert dit weg te slapen. Eet de kat nog goed, en drinkt hij? Zo ja, dan zorg je dat je dinsdag als eerste op de stoep staat. Is het eet- en drnkgedrag ook veranderd, dan kan je het niet over de pinksterdagen heentillen en moet je meteen bellen.

Mocht de kat goed door de medische keuring komen dan kan je het gaan zoeken in stress door bijvoorbeeld extreme verveling. Vanwege het vrij plotselinge van dit gedrag evrwacht ik echter een medische oorzaak.
Rieneke1
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Plus Rieneke!