Wat voor speeltje kan ik mijn kat in 's hemelsnaam geven sat ze niet meteen kapot krijgt?

Mijn kat speelt graag met dieren van stof. Maar ze zijn niet aan te slepen want na 3 of 4 keer dollen zijn ze kapot. Ze bijt er graag in en trekt de stof kapot. Niet alleen dat die speeltjes meer dan 5 euro kosten (bij Pet's Place) maar ook moet ik steeds opletten dat ze de vulling die dan naar buiten komt niet doorslikt. Ze mag er van mij dan ook niet mee spelen zonder dat ik steeds op haar let.
Ze speelt ook graag met tennisballen maar daar gaat het net zo mee. Ze 'schuiert' die ballen met haar achterpoten. Dat gele spul wordt dan wollig en daar zet ze haar tanden in. Plastic balletjes met een belletje erin vind ze niet zo leuk en mept ze meteen onder de kasten zodat ik er niet meer bij kan.

Wat kan ik haar geven dat niet gevaarlijk maar wel duurzaam is?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik doe wel 'ns zo'n stoffen beest in een oude sok die ik vervolgens dichtknoop. Een extra laagje er omheen, zorgt dat het iets langer meegaat. Bovendien kun je zo'n sok nog eens vervangen als hij kapot dreigt te gaan. Al heb je met het sloopgrage type kat wel veel oude sokken nodig dan.. Geen ideale oplossing, maar het helpt in elk geval iets.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Kijk eens bij Hersenwerk voor Katten. Zal je vast leuke ideeën kunnen opdoen.!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Lies12 ik vind het een super tip!
Oude washandjes, slopen........ Even vullen, desnoods met textiel en dichtnaaien.
TurfGraver
5 jaar geleden
Kogelvrijvest?
Inekez1
5 jaar geleden
Pluchen speelgoedbeestjes van de Ikea zijn ook erg geschikt voor honden en katten. Er zitten geen harde oogjes of neusjes op die eraf kunnen, de oogjes enzo zijn erop geborduurd dus veilig. Best wel stevige dingen, hoewel alles natuurlijk kapot kan. Maar voor 5 euro heb je dan 3 beestjes in plaats van 1 van de dierenwinkel. Is de stof eenmaal los en begint je kat de vulling eruit te halen, pak het dan af en haal zelf alle vulling eruit. Eventueel opvullen met een stukje stof (lapje van oude handdoek ofzo) en weer dichtnaaien, of gewoon alleen het 'velletje' geven om verder mee te spelen. Mijn hond is al een paar jaar blij met een lege aap! Af en toe hangt er een poot los die ik dan weer vastnaai.
Inekez1
5 jaar geleden
Misschien is een flostouw voor honden een idee? Of reepjes knippen van een goedkope fleecedeken en die aan elkaar knopen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Iedereen bedankt voor alle goede ideeën.

Antwoorden (2)

Rubberen ballen (verschillende maten) eigenlijk meer voor een hond bedoeld, zijn veel steviger en gaan echt langer mee.
Of mogelijk Is het een idee om zelf speelgoed dieren te breien. Homemade - eigengemaakt is meestal veel goedkoper.
Andere mogelijkheid is de kringloopwinkels in de buurt aflopen en daar je slag te slaan. Ik zie toch regelmatig speelgoedpoppen en -dieren te koop voor een klein prijsje. Dat is een oplossing voor poes om vaker te mogen spelen qua kosten.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Zij wil bijten en rukken en trappen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De min was niet van mij hoor Jo want zelf iets breien vind ik wel een goeie.
Je hebt goede kans dat je kat heel blij wordt van een gevulde oude sok. Neem een oude sok en vul die met de andere sok die je in een knoedeltje hebt gedraaid, knoop erin en voila. Veel katten worden er nog blijer van als je er een paar druppeltjes valeriaantinctuur over sprenkelt. Te koop bij oa het Kruidvat.
Rieneke1
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Goeie tip Rieneke. Bedankt.