Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de rede dat een kat s'avonds niet angstig is maar overdag wel?

Overdag wil de kat liever niet op de balkon, is niet heel erg op zijn gemak. In de avond is het een ander verhaal en is die erg op zijn gemak. Waar kan dit aan liggen?

5 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In beginsel is de kat een nachtdier en slaapt hij meestal overdag. Slapen is een kwetsbare positie en daarvoor moet je je wel op je gemak voelen.
-----
Zijn er buren met harde geluiden? of met eigen katten of wellicht blaffende en keffende hondjes? Klein of groot ze maken geluid en 's nachts zijn zowel honden als katten meestal binnen.

Heb je het balkon afgeschermd? of kunnen de buurkatten zo overlopen? Dat helpt ook niet dat een of meerdere katten op JOUW terrrein -het balkon- komen. Katten hoeven ze niet eens te zien, zij ruiken zoveel beter dan bv de mens. Zij ruiken een spoort en lezen daarmee wat er gebeurd is. Zij lezen de krant kan je eigenlijk wel zeggen voor hen is het om op de hoogte te blijven. Het is hun sociale leven.
Ondertussen is er wel de mogelijkheid om je balkon goed te beschermen. Kijk op een van de vele linken te vinden online.en eigen ideeën kunnen natuurlijk ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
popeye
5 jaar geleden
Ik heb een kattennet op me balkon. Soms als me bovenburen aan het stofzuigen zijn is de kat bang. Onderburen hebben veel katten in de tuin. Maar dat lijkt me niet het grootste probleem. Hij is gewoon niet op zijn gemak overdag.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding