mijn konijn eet alles hij is verslaaft hoe kan dat?! karton schoenen, kranten eet hij op.hij laat zelf zijn normale eten er voor staan

Weet jij het antwoord?

/2500

Konijnen hebben behoefte om te knagen. Heb je voldoende goede "knaagspullen" in zijn omgeving? Als je hem los laat lopen, dan moet je hem dus heel goed in de gaten houden! De mijne vrat de gaten in de muren!!! Geef je hem de goede voeding? Omdat je schrijft dat hij z'n eten laat staan.... "Konijnen hebben een zeer gevoelige spijsvertering. Om haar optimaal te functioneren heeft het konijn vooral behoefte aan een grote vezelopname. Die haalt het voornamelijk uit gras, hooi en bladgroente." http://nl.wikipedia.org/wiki/Konijn_(dier)

Zorg inderdaad dat hij wat te knagen heeft in zijn hok. In de dierenwinkel kunnen ze je al verder helpen. Overigens bestaan er ziektes bij konijnen die Zorgen dat tanden veel sneller groeien dan de bedoeling is. En symptoom is overdadig knaaggedrag. Als overig knaagmeuk niet voldoende helpt, zou ik eens een telefonisch consult van de dierenarts eraan wagen. Succes!!

Het lijkt me een teken,dat het konijn iets te kort komt op het gebied van voeding, van daar dat hij/zij zulke vreemde eetgewoontes heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100