Kan ik een jongere cavia bij een cavia van 1,5 jaar zetten?

Mijn andere cavia is laatst overleden en deze is best jong dus zou het kunnen of moet ik haar alleen laten? het waren 2 vrouwtjes. ik wil er ook een ander vrouwtje in de plaats voor zetten als het zou kunnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

In principe moet dit kunnen,maar kies dan wel voor een hele jonge cavia.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat zelf wel gedaan jonge bij een oudere cavia zetten. Je moet ze alleen wel even de tijd geven om aan elkaar te wennen, en daar wel bij blijven. Dus bij elkaar zetten kijken hoe ze reageren. Dan weer apart zetten later weer even proberen. Beetje geduld hebben, succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk niet als die net geboren is, anders is er kans dat de jonge cavia word opgegeten. Maar als de jonge cavia zich misschien al een beetje kan verdedigen dan kan dat geen probleem zijn. Ze gaan even moeten wennen aan elkaar als het te lang duurt en ze echt niet overeen komen haal ze dan gewoon uit elkaar, anders is het niet fijn voor de cavia. Maar ook niet voor jou. Let ook op voor het geslacht, als je geen baby's wilt moet je natuurlijk geen mannetje en vrouwtje bij elkaar zetten, tenzij er een gecastreerde cavia bijzit, ander pak je het beste 2 vrouwtjes. Velen zeggen dat mannetjes veel vechten maar de vrouwtjes moet je ook niet onderschatten, ik heb ook al vrouwtjes gehad, dat het helemaal niet met elkaar kunnen vinden en af en toe vechten, en ook al mannetjes dat nooit hebben gevochten, en beste vriendjes waren. Dus laat je daar niet al te veel door leiden! Pak eventueel jou caafje mee naar de dierenwinkel, misschien merk je wel direct, met wie ze h
Video toevoegen (Optioneel)
Let er op dat je antwoord voldoet aan de richet beste overeen komt! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan alleen vrouwtjes accepteren elkaar minder snel. Een gecastreerd beertje bij een vrouwtje is bijna altijd een succes.Waarom haal je geen cavia bij een cavia opvang dan zijn ze van dezelfde leeftijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cavia's zijn groepsdieren dus je zet er inderdaad best een nieuwe cavia bij. Mits de huisvesting groot genoeg is(!) zou dit zonder problemen moeten lukken.