Is een Ubbink Elimax 2000 vijverpomp goed genoeg voor een koivijver van 4000 liter ? met 4 kois

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

een ubbink elimax 2000 bestaat niet volgens de site van ubbink. wel de elimax 2500.
volgens informatie op de site van ubbink is de elimax vooral een pomp voor fonteinen en waterornamenten.

zie onderstaande info.

Ubbink elimax 2500

Type Elimax 2500
Sproeikop-aansluiting 1/2 "
Spuitfiguur aansluiting 9-13mm
Deco-element aansluiting 13-19mm
Max. valhoogte bij waterval 20cm breed - 50cm
Max. vijverinhoud in combinatie met filter 7000
UV-C capaciteit 9/11w

Elimax vijverpompen met Ubbink-techniek zijn in de eerste plaats voor het gebruik als fonteinpomp voor waterornamenten en fonteinen ontwikkeld. Het Elimax-programma dekt een bereik af van 500 tot 8800 liter per uur. Daardoor biedt Ubbink voor iedere vijvergrootte de juiste pomp met opvoerhoogten tot 5,20 m! De fonteinen bieden een decoratief beeld. 2 resp. 3 verschillende sproeikoppen zijn steeds in iedere doos inbegrepen.

De Elimax- techniek: Bij alle Elimax-pompen gaat het om synchroonvijverpompen, dat wil zeggen dat de magneetwaaier zowel met de klok mee als tegen de klok in roteert, afhankelijk van de stroomtoevoer. Er worden hoogwaardige krachtige magneten (Neodym) en een keramische as ingezet. Een flexibele regelklep (FFS) ondersteunt de waterdoorstroming onafhankelijk van de rotatierichting.
Door de FFS-techniek wordt bij de pomp de hoogst mogelijke efficiëntie bereikt. Omdat geen sprake is van een rotatiebeweging in een bepaalde richting onder dwang, worden motor en waaiersysteem niet aan onnodige belasting blootgesteld. Dat garandeert een probleemloos functioneren en een lange levensduur. Daarom kan Ubbink op alle Elimaxpompen een garantie vertrekken van 5 jaar.
Een fontein in uw vijver zorgt voor zuurstof in het water en is bovendien decoratief. Om te kunnen genieten van de fontein is een juiste pomp nodig. De pomp moet krachtig genoeg zijn om het water omhoog te spuiten. Let daarom bij de aankoop op de opvoerhoogte van de pomp. Verschillende soorten sproeibeelden creëert u door de sproeikop te verwisselen.

Overzicht types Elimax 500 Elimax 1000 Elimax 1500 Elimax 2000 Elimax 2500 Elimax 4000 Elimax 6000 Elimax 9000
Kabellengte 10m 10m 10m 10m 10m 10m 10m 10m
Stroomverbruik 11w 15w 20w 35w 46w 75w 125w 215w
Netspanning 230v 230v 230v 230v 230v >230v 230v 230v
Maximale opvoerhoogte 0.9m 1.4m 1.8m 2.0m 2.4m 3.2m 4.0m 5.3m
Maximale capaciteit/uur 500lt 1000lt 1500lt 2000lt 2500lt 4000lt 6000lt 9000lt
Aansluiting drukzijde Ø 1/2 " Ø 1/2 " Ø 1/2 " Ø 1/2 " Ø 1/2 " Ø 1 " Ø 1 " Ø 1 "