Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel verschillende geuren kan een kat ruiken?

ik kan op internet wel vinden hoeveel reukvermogen een kat heeft, maar nooit hoeveel dingen hij dan kan ruiken.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
LeonardN
5 jaar geleden
Hoeveel verschillende geuren kan jij ruiken? Of kan een mens ruiken? Hoeveel verschillende geuren bestaan er?
https://www.scientias.nl/de-mens-kan-geen-biljoen-geuren-onderscheiden/
Op dit moment is dat zelfs dus controversieel voor de mens, die we makkelijk kunnen testen en bevragen. "maar nooit hoeveel dingen hij dan kan ruiken."
Als hij tien vrijwel identieke bananen kan ruiken, kan hij dan tien dingen ruiken of 1? Wellicht bedoel je:
"Hoeveel geuren kan een kat onderscheiden"
En dat is dus lijkt me heel lastig te onderzoeken. Zolang de kat geïnteresseerd is in de geur wellicht wel, maar als het om een aantal geuren gaat die de kat niks doen wordt het pittig.
Rieneke1
5 jaar geleden
@LeonardN Dikke plus!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk ontelbaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wetenschappers weten niet hoeveel verschillende geuren een kat kan onderscheiden, maar gebaseerd op de hoeveelheid receptoren in de hersenen moeten dat er theoretisch heel veel zijn.
(Lees meer...)
fremar
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Met dien verstande dat de receptoren in de neus zitten, en niet in de hersenen ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding