Mijn hond hapt wel eens naar mijn zoontje van 3 wat moet ik doen?

Mijn Hond hapt wel eens vaker naar m'n zoontje van 3 m'n vriend of naar mij ik ben zelf in verwachting nu en ik ben bang als de kleine er is dat ze dan ook naar hem of haar gaat bijten wat ik niet wil en ik wil m'n hond ook niet wegdoen wie heeft hele goed tips hiertegen? Ik ben ten einde raad.

Weet jij het antwoord?

/2500

Duidelijk maken wie de alpha is: - altijd als eerste een ruimte ingaan - altijd eten voordat de hond te eten krijgt - wangedrag hard afstraffen

Zorgen dat je de baas over de hond wordt, het is voor de hond waarschijnlijk niet duidelijk wat zijn plaats binnen het gezin is. Dus heel duidelijk zijn tegen de hond en je grenzen aangeven. Controleer eerst of je hond geen pijn heeft, waardoor hij naar jullie gaat happen. Kun of wil je de baas niet zijn, dan zit er niets anders op dan een ander thuis voor jullie hond te zoeken. Een hondentraining kan ook de oplossing zijn, informeer eens naar de mogelijkheden om dit gedrag te verbeteren.

Vrij makkelijk antwoord.. De hond was er als eerste neem.ik aan, dus de hond stast in de roedel onder jullie, uw zoon kwam als laatst, dus staat onder de hond. Wat vaak helpt is het kind de hond in de mand, of op zijn 'plaats' te laten sturen, zo ziet de hond in dat hij moet luisteren naar het kind. Met het pasgeborwn kind ook doen, als hij wat ouder is, en hem zelf in de mand sturen met het kind vast, ik zou ook zeker de hond niet in de buurt van kinderen op de grond laten! Als dit allemaal niet helpt, de hond op training doen of muilkorven, niet direct kiezen voor wegdoen!!! Er zijn er al zoveel die een vaas nodig hebben.. Toegevoegd na 5 minuten: Oh, en de hond ziet je kind als 'puppy', dus ook haar verantwoordelijkheid, vrouwtjeshonden hebbsn vaak problemen met kinderen en baby's... Hopelijk lukt t je!! Ik wil graag meer horen erover ;) Toegevoegd na 9 minuten: Onze honden happen namelijk ook wel eens naar mijn peetnichtje als die hier is, dan stuurt zij ze plasts, de kinderen moeten ook weg v/d hond blijven als ze eet of in de mand ligt

Eerst even een reactie op een ander gegeven advies: nóóit een jong kind de baas laten spelen over de hond, een hond zal een klein kind niet als baas accepteren, deze zijn gewoon nog niet stabiel genoeg. Omdat hier kleine kinderen bij betrokken zijn, wat uiteindelijk gevaarlijke situaties kan opleveren, is mijn dringend advies: neem contact op met een gedragstherapeut, bv van Tinley. Deze gaan de situatie uitgebreid bekijken en u dan passend advies en begeleiding geven. Niet allerlei verschillende adviezen gaan uitproberen. U raakt dan in de war en de hond ook, waardoor de problemen alleen maar kunnen vergroten. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100