Mijn hond hapt wel eens naar mijn zoontje van 3 wat moet ik doen?

Mijn Hond hapt wel eens vaker naar m'n zoontje van 3 m'n vriend of naar mij ik ben zelf in verwachting nu en ik ben bang als de kleine er is dat ze dan ook naar hem of haar gaat bijten wat ik niet wil en ik wil m'n hond ook niet wegdoen wie heeft hele goed tips hiertegen? Ik ben ten einde raad.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee de hond is niet groter en m'n Zoontje ligt er ook niet onder
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal een paar voorbeelden geven.
Als m'n zoontje op de grond zit te spelen dan komt ze wel eens aan en dan hapt ze hem gewoon of als mijn vriend met m'n zoon speelt komt ze ertussen en dan hapt ze ook ik ben zo bang dat ze dat bij D baby ook gaat doen en ik wil haar dat het liefst afgeleerd hebben voordat hij of zij er is
Cryofiel
10 jaar geleden
Volg een opvoedcursus voor de hond. PS.
Op zo'n opvoedcursus ben JIJ de cursist, niet de hond. Jij bent namelijk degene die ander gedrag moet aanleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maw de hond is roedel leider.. En corrigeerd het gedrag van jullie zoontje.
Je zal zelf roedel leider moeten worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben al op een gehoorzaamheid cursus geweest met mijn hond het is een vrouwtje gesteriliseerd ze is pas 1 jaar geworden en ik haar toen ze 6 maanden oud was hoe wordt ik de roederlleider?
Antoni
10 jaar geleden
Naar mijn idee is het belangrijk eerst te weten of het happen "spelen" is of "bijten". Bij "spelen" zal de hond niet beseffen dat hij iets verkeerd doet, "bijten" moet sowieso worden afgeleerd door de hond te leren wie de baas is. De hond moet in ieder geval altijd de laagste in rang zijn; ook de (nieuwe) baby is (straks) zijn baas.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ze bijt niet door maar ik denk dat dat niet lang meer gaat duren als er niks aan gebeurt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze heeft de cursus met succes afgerond op de cursus zelf luisterde ze perfect na 1 keer al en thuis werd het meteen weer een probleem ik denk ook dat ik iets verkeerd doe daarom probeer ik hier wat hulp van te halen :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ohja nee je hebt er niet overheen gekeken het is een kruising collie is niet zeker of het een border of een Schotse is maar zonder cursus zou ze het toch ook wel moeten kunnen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is de hond jaloers, omdat jullie veel tijd doorbrengen met jullie kindje(wat heel begrijpelijk is!), en daarom gaat de hond het kindje bijten. Dit was ook zo bij een ander gezin waarbij ook een zoontje van 3 werd aangevallen door een hond van de opa en oma. Ook jaloezie door de hond. Ik zeg niet dat dit het geval is bij jullie, maar het zou zomaar kunnen. Zoals je het hier verwoord klinkt het wel daarnaar. Hier is natuurlijk wel iets aan te doen hoor, alleen weet ik niet hoe dat moet. Zal je even op internet moeten opzoeken of naar zo'n iemand gaan die alles over honden weet!
Cryofiel
10 jaar geleden
Zo te horen heb je op de cursus een trucje geleerd waarmee je de hond een kunstje kunt laten doen. Misschien was het één van die massale cursussen waar je eigenlijk alleen maar dit leert, zonder dat je leert WELK gedrag JIJ moet vertonen, en WAAROM je dat gedrag moet vertonen? Als dat zo is, volg dan eens een *echte* hondencursus. Waarin je dus leert over de leider en de ondergeschikten, over de rangorde, over de natuurlijke leefomstandigheden van (de voorouders van) de hond en hoe het er daar aan toeging. Heel kort samengevat komt het erop neer dat je een hond hebt, en dat je die ook als een hond moet behandelen. Gun je hond een echt hondenleven, daar doe je zowel jouw gezin als jouw hond een enorm plezier mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties allemaal ik denk idd dat ze jaloers is maar het is voor mij nogal moeilijk om daarmee om te gaan haar weg doen is ook een keuze maar dat wil ik liever niet want dan lijk ik ook net een snelle opgever ik kan idd een speelkwartier invullen dat als m'n zoon bv in bed ligt dat ze dan even een kwartier de aandacht krijgt ze wilt spelen dat merken we ontzettend goed alleen is ze dan behoorlijk lastig als het om aandacht vragen gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De hond is nog erg jong en heeft blijkbaar niet geleerd wat haar plaats is in het gezin,grote kans dat er nu ook pubergedrag bij komt kijken waardoor ze alles uit proberen en vooral slecht luisteren. Het happen en tussen jouw vriend en kind komen is niet goed.
Als je niet weet hoe op de juiste manier te handelen kun je het beste een gedragsdeskundige inschakelen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik gaf onze hond altijd eerst eten, en liet hem dan pas uit.
(waarom is het beter dit andersom te doen Spekkebekkie?) Verder heb ik nog een paar tips:
Als je de bak met voer neer zet, mag de hond het niet meteen opvreten, jij moet gewoon de tijd krijgen om de bak neer te zetten. Leer de hond dus aan, dat hij pas mag eten als jij een commando hebt gegeven (Bijvoorbeeld: pak het maar) Als de hond het voer pakt zonder dat je toestemming hebt gegeven, de hond afstraffen met "FOEI."
Ik ben dat wel eens vergeten te zeggen, bleef meneer gerust met een kwijlbek een half uur voor de bak wachten, uiteindelijk liep hij dan maar eens richting de woonkamer om te kijken of iemand nog iets ging zeggen. Ook leerden wij de hond aan dat het kon gebeuren dat iemand zo maar ineens zijn voerbak weg haalde, en dat dit dan jammer was voor hem. Tuurlijk wil je dat niet doen, maar het kan een keer gebeuren dat een kind het toch doet, beter dat de hond dan weet dat dit kan en MAG. (gewoon tijdens het eten bak weghalen, als de hond gromt meteen afstraffen door een "FOEI" en "Naar je plaats" daarna de hond het eten weer geven, dit net zo lang volhouden totdat de hond accepteert dat de voerbak wel eens weg gehaald kan worden.) Happen in handen kun je afleren door je vingers achter in de bek te duwen en dan op en neer te gaan met je vingers, dat HATEN ze, waardoor ze er vlug mee ophouden. @Cynsandan
Ik denk trouwens dat met een hond van 1jr er best nog wel wat van te maken valt, lijkt me geen kansloze zaak. Alleen de baas heeft wat opvoeding nodig :-) En dan komt het best goed!
De baas moet leren baas te zijn.
Cryofiel
10 jaar geleden
Dubbeldikke plus voor HeerVoldemort!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een gedeelde + voor voldemort want uitlaten doe je niet net na het eten omdat dit slecht is,is het een grote hond dan kan de hond een maagkering krijgen en ben je pas echt ver van huis als er niet snel ingegrepen wordt. De hand in de bek steken als de hond hapt zou ik zeker niet aanraden,maar meer een tik aan de zijflank of de hond op de zij liggen en een nekbeet met de hand nabootsen tot de hond weer rustig is.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
:-O dat is heftig! Van die maag kering heb ik nooit geweten (dat was de reden dat ik het vroeg) Dan hebben we in die 12/13 jaar mazzel gehad, want dat deden we altijd 's ochtends en 's avonds. Dat van die hand in de bek, werd aangeraden door de trainer van de puppy cursus. Puppy's hebben de neiging om met spelen in je hand te bijten, en alleen dan deed je dat, hij had jou hand dan al in de bek en dan iets verder doorduwen en vingers bewegen, de reactie van de pup was dan om meteen terug te trekken. Na 2 of 3 keer deed onze pup dat al niet meer.

Antwoorden (4)

Duidelijk maken wie de alpha is:
- altijd als eerste een ruimte ingaan
- altijd eten voordat de hond te eten krijgt
- wangedrag hard afstraffen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
- van mij
"wangedrag hard afstraffen"
Wat had je in gedachten?
Kapot slaan?
Zorgen dat je de baas over de hond wordt, het is voor de hond waarschijnlijk niet duidelijk wat zijn plaats binnen het gezin is. Dus heel duidelijk zijn tegen de hond en je grenzen aangeven. Controleer eerst of je hond geen pijn heeft, waardoor hij naar jullie gaat happen. Kun of wil je de baas niet zijn, dan zit er niets anders op dan een ander thuis voor jullie hond te zoeken. Een hondentraining kan ook de oplossing zijn, informeer eens naar de mogelijkheden om dit gedrag te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Vrij makkelijk antwoord.. De hond was er als eerste neem.ik aan, dus de hond stast in de roedel onder jullie, uw zoon kwam als laatst, dus staat onder de hond. Wat vaak helpt is het kind de hond in de mand, of op zijn 'plaats' te laten sturen, zo ziet de hond in dat hij moet luisteren naar het kind. Met het pasgeborwn kind ook doen, als hij wat ouder is, en hem zelf in de mand sturen met het kind vast, ik zou ook zeker de hond niet in de buurt van kinderen op de grond laten! Als dit allemaal niet helpt, de hond op training doen of muilkorven, niet direct kiezen voor wegdoen!!! Er zijn er al zoveel die een vaas nodig hebben..

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh, en de hond ziet je kind als 'puppy', dus ook haar verantwoordelijkheid, vrouwtjeshonden hebbsn vaak problemen met kinderen en baby's... Hopelijk lukt t je!! Ik wil graag meer horen erover ;)

Toegevoegd na 9 minuten:
Onze honden happen namelijk ook wel eens naar mijn peetnichtje als die hier is, dan stuurt zij ze plasts, de kinderen moeten ook weg v/d hond blijven als ze eet of in de mand ligt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst even een reactie op een ander gegeven advies: nóóit een jong kind de baas laten spelen over de hond, een hond zal een klein kind niet als baas accepteren, deze zijn gewoon nog niet stabiel genoeg. Omdat hier kleine kinderen bij betrokken zijn, wat uiteindelijk gevaarlijke situaties kan opleveren, is mijn dringend advies: neem contact op met een gedragstherapeut, bv van Tinley. Deze gaan de situatie uitgebreid bekijken en u dan passend advies en begeleiding geven. Niet allerlei verschillende adviezen gaan uitproberen. U raakt dan in de war en de hond ook, waardoor de problemen alleen maar kunnen vergroten. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Op wiens advies en op welk advies geef je je reactie? Daar leren we allemaal weer (meer) van.