Hoe kan ik mijn hond voor het eerst alleen laten slapen?

Ik heb een pup van 5 maanden en ze slaapt altijd bij mij boven in de kamer in haar mandje. Nu wil ik haar leren alleen beneden te slapen maar ik wil niet dat ze in de war raakt met wanneer ik een paar uurtjes weg ben en ze op me zit te wachten.... tips hoe ik dit kan aanpakken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Niet te sentimenteel, zet de bench beneden en doe de hond er in. Geef haar een handdoek o.i.d. waar jouw lucht aan zit (liefst "droog" jij je af vóór dat je in bad gaat of gaat douchen).
Het kan een paar dagen duren voor dat zij begrijpt wat de bedoeling is, maar volharding wint.
Succes!!!
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niet te sentimenteel??
Nou nou @jc54 , eerst nadenken of je inlezen is wellicht een goed idee. Advies voor Savannah: lees vooral het antwoord van @jodyenboyke.
Z512099
5 jaar geleden
Min van mij: “doe de hond erin”....beetje respect voor de hond graag.
Hoi Savannah,
Ga dit echt goed opbouwen want anders creeer je verlatingsangst. Jouw pup zit nu nog in een angstperiode dus een goede en rustig opbouw is heel belangrijk! Je zou het mandje van je hond steeds iets verder van je bed kunnen zetten, als dat goed gaat dan ga je de mand op de gang zetten met de slaapkamerdeur open, en zo ga je het opbouwen tot dat ze beneden kan slapen. Ook het echt alleen thuis blijven moet je goed opbouwen. Veel succes
jodyenboyke
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+
Natuurlijk! Opbouwen en neem de tijd om resultaat te krijgen. Verlatingsangst wil je toch niet veroorzaken door haast?
Z512099
5 jaar geleden
Zo moet het! +
Ivana
5 jaar geleden
PLUS Dat was weer een antwoord waar een mens wat aan heeft. :)